IRO MM-kilpailut 21.-25.9.2016 Italia, Turin

21.09 - 21.09 | Italia, Turin

IRO MM-kilpailut pelastuskoirille järjestetään Italiassa Turinissa 21.-25.9.2016.

Joukkueenjohtajana toimii Harri Kuusisto.

Edustusjoukkueeseen valitseminen edellyttää Suomen Kennelliiton jäsenyyttä ja edustuskelpoisuutta. Koiralla tulee olla suoritettuna hyväksytysti BH-koe sekä hyväksytysti kansainvälisen kokeen (IPOR) A- ja B-luokka KV-tuomarin arvostelemana. Lisäksi SPKL:n käytännön mukaan koirakon tulee olla sopiva edustamaan kv-kisoissa, eli vain SPKL voi esittää lähetettävän joukkueen.
Lisäksi valintakriteereissä huomioidaan osallistumiskriteerit IRO:n vaatimusten mukaisesti: Koiralla tulee olla IRO:n MM-osallistumisvaatimuksissa mainittu vähintään B-luokan EH-koetulos (270 p) siinä lajissa johon MM-kilpailussa osallistuu. B-tulos ei saa olla kahta vuotta vanhempi viimeisestä IRO MM-kilpailun ilmoittautumispäivästä. Molempien, A- ja B-tuloksen tulee olla IRO-tuomarilta tai FCI-tuomarilta.

21.-22.5.2016 IPOR Haku-B SM-kilpailu toimii karsintakokeena siten, että SM-kilpailussa saavutettu valintakriteerien mukainen tulos luetaan koirakolle hyväksi joukkuevalintaa tehtäessä, mutta osallistuminen ei ole edellytyksenä joukkueeseen pääsylle mikäli valintakriteerit muutoin täyttyvät.

Joukkueeseen hakeminen
IRO MM-kilpailun Suomen joukkueeseen halukkaiden koiranohjaajien tulee lähettää hakemus jossa on koiran ja ohjaajan tiedot, sekä kopio koiran kilpailukirjasta 31.7.2016 mennessä.

FCI:n ja IRO:n hyväksymät tuomarit joiden antamat tulokset oikeuttavat osallistumiseen IRO MM-kilpailuun. Lista tuomareista
Lisätietoja tapahtumasta: