Kooste hallituksen kokouksista 9-11/2023

28.06.2023 ǀ SPKL

KOOSTE HALLITUKSEN KOKOUKSISTA 9-11/2023

OSA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSISTÄ ON JULKAISTU ERILLISINÄ TIEDOTTEINA PALVELUSKOIRALIITON KOTISIVUILLA

KOEARVOSTELUOIKEUDET JA ARVOSTELUOIKEUDET

Palvelus- ja pelastuskoirakoetuomareiden peruskurssin 2-osan hyväksytysti suorittaneille myönnettiin tottelevaisuusosuuden koearvosteluoikeus:
Mia Thel, Hanna Suo Kenneth Dahl ja Ria Ounap.

Niko Takalalle on myönnetty hakukokeen koearvosteluoikeus.

Matti Hautalalle on myönnetty PEKO-T kokeen arvosteluoikeuden.

PEKO T-kokeen koearvosteluoikeus myönnettiin seuraaville henkilöille:
Raija Tuomisto, Sirpa Ahola, Maria Toimela, Mira Salminen, Minna Turunen ja Mika Laaksonen.

KOKEET JA KILPAILUT

Koiratanssin SM-järjestämisohje
Koiratanssitoimikunta on valmistellut esityksen päivitetystä koiratanssin SM-järjestämisohjeesta Hallitus hyväksyi esityksen koiratanssin SM-järjestämisohjeesta ja se esitetään hyväksyttäväksi Kennelliitolle.

SM-kokeiden yleinen järjestämisohje
SM-kokeiden yleinen järjestämisohje on lähetetty Kennelliiton koe- ja kilpailutoimikunnalle.

IGP SM-kilpailun tuomarit
Palveluskoiraliiton hallitus on kokouksessaan 6/2023 hyväksynyt IGP SM-kilpailun 2023 tuomariesitykset. C-osan tuomariksi esitetty Hari Arcon Sloveniasta on estynyt. Kilpailun järjestäjä tiedustelee tilalle korvaavaa tuomaria.

IRO MM-kilpailun 2023 edustusjoukkue
IRO MM-kilpailun edustusjoukkueeseen valitaan seuraavat koirakot:
IPO-R jälkikokeeseen Kirsi Karmala & Ruutipussi Åkariina.
IPO-R rauniokokeeseen Heidi Levander & Northern Light Up Finnish Sky sekä Wauhti-Wiivan Legolas.
Joukkueenjohtajaksi valittiin Kirsi Karmala.

TOKO:n valintakoepäivämäärät 2024
TOKO:n edustusjoukkueen valintakoepäivämäärät 2024 on sovittu seuraaviksi:
Tsau, Lieto 25.2.2024
Ojanko, Vantaa 2.-3.3.2024
Tamsk, Tampere 6.-7.4.2024

Koiratanssin SM-kilpailut 2024
Villähteen Agilityurheilijat ry Lahdesta on lähettänyt koiratanssitoimikunnalle anomuksen saada järjestää koiratanssin SM-kilpailut vuonna 2024. Hallitus myönsi koiratanssin SM-kilpailut 2024 Villähteen Agilityurheilijat ry:n järjestettäväksi 15.6.2024.

Koiratanssin EOC-tilanne
Ei joukkuetta esitettäväksi.

KOULUTUKSET

Hakukokeen lajikurssi syksy 2023
Kyrönmaan Koiraharrastajat ry on anonut lajikurssin järjestettäväksi syksyllä 2023 Isokyrössä.
Koe- ja kilpailutoimikunta on hyväksynyt lajikurssin järjestettäväksi 30.9.-1.10. ja 7.-8.10.2023. Kurssinjohtajaksi on valittu Marja Uusitalo ja toiseksi kouluttajaksi Mikael Kallio.

ERONNUT JÄSENYHDISTYS

Action Dogs ry on vuosikokouksessaan 11.3.2023 päättänyt erota Suomen Palveluskoiraliitosta.

MUUT ASIAT

PALVELUSKOIRAT.FI VERKKOLEHTI
Palveluskoirat.fi verkkosivu on julkaistu viikolla 20.

YLIMÄÄRÄINEN KOKOUS
Palveuskoiraliiton yhdistyksen ylimääräisessä kokouksessa 28.6.2023 käsitellään myös sääntömuutosesitys sekä esitys Kennelliiton lajiliitoksi hakemisesta.

TOKO VALIONARVOMUUTOSESITYS
Palveluskoiraliiton esitys TOKO valionarvomuutosesityksestä on hyväksytty Kennelliiton kevätvaltuustossa 2023.

KAUKASIANKOIRIEN ERIKOISKOULUTUS JA ARVOSTELUKOE
Kaukasiankoirat ry järjestää erikoiskoulutuksen Helsingissä, Tuomarinkartanon vinttikoirakeskuksessa 26.7.2023. Kouluttajina toimivat Irina Poletaeva ja Harry Tast.

PELASTUSKOIRATOIMINNAN TIEDOTTEET LÖYTYVÄT