Kooste hallituksen kokouksista 6-8/2023

23.05.2023 ǀ SPKL

KOOSTE HALLITUKSEN KOKOUKSISTA 6-8/2023

OSA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSISTÄ ON JULKAISTU ERILLISINÄ TIEDOTTEINA PALVELUSKOIRALIITON KOTISIVUILLA

PALVELUSKOIRALIITON TOIMINTA-AJATUS
Palveluskoiraliiton tavoitteena on rakentaa ja ylläpitää yhteistä hyvinvointia sekä mielekästä harrastusta, jolla on yhteiskunnallinen merkittävä arvo ja arvostus.
Yhteinen hyvinvointi, mielekäs harrastus - yhteiskunnallinen arvo ja arvostus.

KOEARVOSTELU- JA ARVOSTELUOIKEUDET

Harri Kuusistolle on myönnetty IPO-R haku-, jälki- ja rauniokokeen arvosteluoikeus.

Kirsi Myöhäselle ja Matti Hautalalle on myönnetty koearvosteluoikeuden IPO-R haku-, jälki- ja rauniokokeeseen.

Henkilöetsinnän koearvosteluoikeus on myönnetty seuraaville henkilöille: Lea Kallio, Hanna Orava ja Sami Savukoski. Lisäksi Sami Savukoskelle myönnettiin arvosteluoikeus esine-etsintään.

Hallitus myönsi Matti Hautalalle PAKK- ja PAJÄ- kokeen arvosteluoikeuden ja puoltaa ylituomaripätevyyden myöntämistä.

KOKEET JA KILPAILUT

TOKO MM-kilpailun 22.-25.6.2023 Espanja edustusjoukkue

1. Enqvist-Pukkila Christa ja bordercollie Gingerbell Indeed A Mess
2. Huotari Oili ja bordercollie Tending Breezy
3. Palmu Tiina ja kultainennoutaja Pendolinon Little Soulmate
4. Hellman Maarit ja bordercollie Unlimited Star Gwen
5. Kuparinen Carita ja bordercollie Spotting Forza Fix
6. Melakari Tarja ja bordercollie Gingerbell Xena
Varakoirakot
vara 1. Kiviaho Katja ja bordercollie Gingerbell Verso Nord
vara 2. Hellman Maarit ja bordercollie Unlimited Star Kylie
vara 3. Manner Nina ja bordercollie Tending Hotstuff
vara 4. Habte Helen ja bordercollie Vinkeän Valonnopeus
vara 5. Kapanen Päivi ja bordercollie Tending Insight
Joukkueenjohtajana toimii Outi Hälli.

Palveluskoelajien NOM-kilpailut 2023
Suomi ei vuonna 2023 järjestä kilpailuja.

FCI IGP MM-kilpailun 6.-10.9.2023 Slovenia
Hallitus valitsi Pirjo Hoskarin FCI IGP MM-kilpailun 2023 joukkueenjohtajaksi. Suomen edustusjoukkue valitaan valintamenettelyn mukaisesti IGP SM-kilpailun jälkeen.

Koiratanssin PM-kilpailut 2023
Kilpailut järjestetään 15.-17.12. Helsingin Messukeskuksessa

Rally-tokon MM-kilpailut
Päätös rally-tokon MM-kilpailun hakemisesta tehdään järjestämisohjeen hyväksymisen jälkeen.
Komission tavoitteena on päästä järjestämään kansainväliset rally-tokon MM-kilpailut vuonna 2024.

Koiratanssin MM-kilpailut vuonna 2025
Koiratanssin MM-kilpailujen järjestämiseen Suomessa vuonna 2025 suhtaudutaan myönteisesti. Kilpailun järjestäjänä tulee toimia yhdistys tai yhdistykset.
Päätös kilpailun anomisesta tehdään kun kilpailulle on järjestäjä.

Koiratanssin Euroopan mestaruuskilpailun (EOC) edustusjoukkuevalintamenettely
Hallitus on päättänyt, että edustusjoukkue koiratanssin Euroopan mestaruuskilpailuihin voidaan ilmoittaa Palveluskoiraliiton edustusjoukkueena.

KOULUTUKSET JA LEIRIT

Maalimiesten kesäleiri
IGP-maalimiesoppilaiden kesäleiri järjestetään 31.7.-5.8.2023 Lapualla. Leiripaikkana toimii Wanha Karhunmäki.

Kansallisten palveluskoirakoelajien koulutusohjaaja leiri 13.-15.10.2023 Kokemäki, Pitkäjärven leirikeskus
Leirillä järjestetään jälki-, haku- ja tottelevaisuuskoulutusryhmät. Kouluttajina haussa Marja Uusitalo, jäljellä Pauli Hasu ja tottelevaisuudessa Lea Kallio.

MUUT ASIAT

Mondioring koeohjeen päivitys
FCI Mondioring-komissio on käsitellyt ja hyväksynyt uudet mondioring koe- ja lajiohjeet. Mondioring koe- ja lajiohjeet menevät FCI hallituksen (General Comittee) käsittelyyn ja sen jälkeen maaorganisaatioiden hyväksyttäviksi.
Koeohjeet tulevat alustavan tiedon mukaan käyttöön 1.1.2025.

IPOR tuomarikoulutusohjeen päivitys
Hallitus hyväksyi IPO-R tuomarikoulutusohjeen päivityksen kollegioiden osalta tuomarikoulutusohjeeseen.

Suomen Beauceron ry:n jalostustarkastuksen hyväksyminen rodun virallisena tarkastuksena
Suomen Beauceron ry on anonut Suomen Kennelliitolta rodun jalostustarkastuksen virallistamista.
Hallitus päätti, että Palveluskoiraliitto lähettää Kennelliitolle puoltolausunnon koskien Suomen Beauceron ry:n jalostustarkastuksen hyväksymistä rodun virallisena tarkastuksena.

SM-kilpailujen järjestämisohje
SM-kokeiden yleinen järjestämisohjetta päivitetään, päivitetty ohje tullaan julkaisemaan Virkussa.

Suomen Palveluskoiraliitto ry:n nimi englanniksi ja ruotsiksi
Englanninkielisissä yhteyksissä Palveluskoiraliitosta käytetään nimeä Finnish Working Dog Association ja ruotsiksi nimitystä Finska Brukshundsföreningen.

Pelastuskoiratoiminnan tiedotteet löytyvät