Kooste hallituksen kokouksista 15-17/2022

29.11.2022 ǀ SPKL

Kooste hallituksen kokouksista 15-17/2022

OSA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSISTÄ ON JULKAISTU ERILLISINÄ TIEDOTTEINA PALVELUSKOIRALIITON KOTISIVUILLA

KOKEET JA KILPAILUT

Mondioring SM-kilpailu
Hallitus päätti, että mondioring SM-kilpailut myönnetään Nokian Palveluskoiraharrastajat ry:n järjestettäväksi 22.7.2023 Nokialla.
Kilpailulle anotaan Kennelliitolta SM-arvoa.

KURSSIT JA KOULUTUKSET

Palvelus- ja pelastuskoirakoetuomareiden peruskurssi 2-osa 22.-23.4.2023 6.-7.5.2023 Pietarsaari
Hallitus myönsi palvelus- ja pelastuskoirakoetuomareiden peruskurssin 2-osan Jakobstadnejdens Kennelförening rf:n järjestettäväksi.

Luonnetestituomareiden ja MH-luonnekuvaajien jatkokoulutukset 22.-23.4.2023
Luonnetestituomareiden jatkokoulutus järjestetään 22.4.2023 ja MH-luonnekuvaajien jatkokoulutus 23.4.2023 Jämsässä, Särkisaaren leiri- ja kurssikeskuksessa.

ARVOSTELUOIKEUDET

Hallitus myönsi Marjaana Lohivirralle koiratanssikilpailujen arvosteluoikeuden ja puoltaa ylituomaripätevyyden myöntämistä.

Koe- ja kilpailutoimikunta on myöntänyt Mira Salmiselle PAEK-kokeen koearvosteluoikeuden.

JÄSENYHDISTYKSET

Koeajalla olevat jäsenet Suomen Palveluskoiraliitto ry:ssä
Hallitus vahvisti Pumit ry:n ja Tyrnävän Koiraharrastajat ry:n Palveluskoiraliiton varsinaisiksi jäseniksi.

KILPAILUKIELLOT

Novascotiannoutaja West Coast Tollers Crisp FI43345/18 asetetaan yhden vuoden kilpailukieltoon 3.10.2023 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

Belgianpaimenkoira malinois Talvihallan Equinox FI11203/16 asetetaan yhden vuoden kilpailukieltoon 2.10.2023 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa. Lisäksi koiran tulee suorittaa käyttäytymiskoe hyväksytysti kilpailukiellon päättymisen jälkeen ennen osallistumistaan muihin palveluskoirakokeisiin.

Saksanpaimenkoira Swiibus Kerbera FI47583/16 asetetaan yhden vuoden kilpailukieltoon 2.10.2023 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa. Lisäksi koiran tulee suorittaa käyttäytymiskoe hyväksytysti kilpailukiellon päättymisen jälkeen ennen osallistumistaan muihin palveluskoirakokeisiin.

Valkoinenpaimenkoira Disadonna Dolce Vita EJ14151/18 asetetaan yhden vuoden kilpailukieltoon 3.10.2023 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

PELASTUSKOIRATOIMINTA

Pelastuskoiratoiminnan tiedotteet löytyvät

MUUT ASIAT

SYYSKOKOUS 2023

Budjetti vuodelle 2023
Hallitus hyväksyi budjettiesityksen ja päätti esittää sen syyskokoukselle.

Tiedote jäsenyhdistyksille
Jäsenyhdistyksille on lähetetty tiedote, jossa korostetaan sitoutumista eettiseen koiraharrastamiseen.

Suomen VEO ry:n esitys itäeuroopanpaimenkoirien PEVISA- ja jalostuksentavoiteohjelmista
Hallitus hyväksyi jalostustoimikunnan esittämän korjatun version itäeuroopanpaimenkoirien jalostuksentavoiteohjelmasta sekä Suomen VEO ry:n hallituksen esityksen PEVISA-ohjelmasta ja päätti esittää ne Palveluskoiraliiton hallituksen esityksenä syyskokoukselle.

Suomen Beauceron ry:n päätös jalostuslainanartuista
Hallitus hyväksyi Suomen Beauceron ry:n esityksen koskien jalostuslainaan tuodun ulkomaisen nartun poikkeuslupaa muutoksitta ja totesi, että esitys tarkoittaa ettei jalostuslainaan tuodulle ulkomaiselle nartulle esitetä poikkeuslupaa vaan nartun tulee täyttää PEVISA-ohjelman mukaiset tutkimukset. Hallitus päätti esittää Kennelliitolle beaucenpaimenkoirien osalta, että jalostuslainaan tuodulle ulkomaiselle nartulle ei esitetä poikkeuslupaa.

Kennelliiton ehdottama lisäys hollanninpaimenkoirien rekisteröinnin erityisehtoihin
Hallitus hyväksyi esityksen ja päätti esittää, että hollanninpaimenkoirien rekisteriohjeen erityisehtoihin lisätään lause: Samaa muunnosta olevien vanhempien jälkeläiset tulee rekisteröidä vanhempien karvanlaadun mukaan.

Yhdenmukaistetaan hollanninpaimenkoirien värit Kennelliiton jalostustietokannassa kaikille kolmelle muunnokselle samaksi
Hallitus päätti esittää Kennelliitolle, että hollanninpaimenkoirien värivaihtoehdot Kennelliiton jalostustietokannassa pentuja rekisteröitäessä yhdenmukaistetaan niin, että kaikilla kolmella karvamuunnoksella on samat värit valittavana;
brindle, fawn ja sinibrindle.

PKU:n toimikuntien edustajat kaudelle 2023-2025
Pohjoismaisen Kennelunionin eri toimikuntien edustajien toimikausi päättyy tämän vuoden lopussa, joten tulisi nimetä edustajat kaudelle 2023 – 2025.
PKU:n toko-toimikunta – Carina Savander-Ranne
PKU:n rally toko-toimikunta – Tytti Lintenhofer
PKU:n koiratanssitoimikunta – Tiina Jounio
Edustajia on esitetty jatkamaan kaudelle 2023 – 2025.