Haku vuoden 2023 nuorten valmennusryhmään

28.02.2023 ǀ SPKL

Palveluskoiraliitossa järjestetään toimintaa monipuolisesti myös nuorille koiraharrastajille. Valmennusryhmän tavoitteena on edistää koiraharrastusta Suomessa valmentamalla eteenpäin pyrkiviä nuoria ohjaajia.

Palveluskoiraliiton nuorisotoimikunta valitsee nuorten valmennusryhmän jäseneksi 16 koirakkoa ja 4 varakoirakkoa.

Valmennusryhmän jäsenet ovat etusijalla "Nuori koiraharrastaja"-koulutusviikonloppuihin. Koulutusviikonlopuissa ryhmä jaetaan tasojen mukaan aloitteleviin ja edistyneempiin.

Vuoden 2023 aikana järjestetään kaksi koulutusviikonloppua:

• 10.-11.6.2023 Kannuksessa ja
  • 28.-29.10.2023 Ylöjärvellä.

Kustannukset
Palveluskoiraliitto maksaa koulutusviikonlopun kouluttajien, vastuullisen vetäjän ja ohjaajien kulut, hallivuokrat, kuljetukset nuorille hotellin ja hallin välillä sekä tarjottavat välipalat.

Osallistujat maksavat itse majoituksen ja ruokailut. Valmennusviikonloppuun osallistujilta peritään 45 euron osallistumismaksu / koirakko ja 15 euroa / varakoirakko. Varakoirakkona olevat ohjaajat osallistuvat ilman koiraa, ellei joku valmennusryhmän koirakko ole estynyt.

Koulutusviikonloput on tarkoitettu nuorille koiraharrastajille (13-18 vuotias), jotka harjoittelevat tavoitteellisesti jossakin seuraavista lajeista:
koiratanssi, toko, rally-toko, palveluskoiralajit tai pelastuskoiralajit.

Koiran täytyy pystyä olemaan ryhmässä, jossa on muita koiria ja nuoria ohjaajia sekä odottamaan suoritusvuoroaan häiritsemättä muita.

Koulutusviikonlopuissa ryhmä jaetaan tasojen mukaan; aloittelevat ja edistyneemmät.

Hakeminen
Ryhmän jäsenen tulee olla 13-18-vuotias Kennelliiton jäsen.
Hakea voi kaiken rotuisten koirien kanssa, myös monirotuisten.
Jäsenyys on koirakkokohtainen.
Koiran tulee olla tapahtumien aikana 4 kk - 10 v. ikäinen, terve ja rokotettu Kennelliiton rokotusmääräysten mukaisesti.

Haku vuoden 2023 valmennusryhmään on auki 28.2.-31.3.2023.
Viimeinen hakuajankohta on perjantai 31.3.2023 klo 16.00.
Ryhmään haetaan sähköisellä lomakkeella hakuajan puitteissa. Hakijoita valitessa kriteereinä käytetään muun muassa hakijan harrastustaustaa sekä tavoitteita koiraharrastuksessa.

Hakuohjeet
Täytä sähköinen hakulomake viimeistään 31.3.2023 klo 16 mennessä.
Lomake löytyy https://www.lyyti.fi/questions/60ecd39a17

Valinnoista ilmoitetaan huhtikuun aikana.

Lisätietoja:
Nuorisotoimikunnan puheejohtaja