Poikkeusaikataulu kokeiden anomiseen 21.8. – 31.12.2020 välisenä aikana

21.08.2020 ǀ SPKL

Suomen Kennelliiton koe- ja kilpailutoimikunta on päättänyt, että kennelpiirit ja myös Suomen Palveluskoiraliitto voivat kokeenjärjestämisohjeesta poiketen myöntää kokeita lyhennetyllä anomisajalla vuoden 2020 loppuun asti. Kaikkia SPKL:n hallinnoimia kokeita, kilpailuja, testejä ja kuvauksia voidaan siis olosuhteista johtuen anoa lyhennetyllä, kahden viikon eli 14 päivän anomisajalla. Poikkeuksellinen anomisaika koskee myös yli 10 koiran rajoituksella rajoitettavia kokeita, kilpailuja, testejä ja kuvauksia.

Tämä poikkeusaikataulu on voimassa siten, että esimerkiksi torstaina 31.12.2020 pidettävä koe on anottava viimeistään torstaina 17.12.2020.

Lyhennetyllä anomisajalla anottavien kokeiden osalta suosittelemme, että ilmoittautumisten vastaanottamiseksi asetetaan soittoaika sähköposti-ilmoittautumisten sijasta. Puhelinilmoittautumisten ajankohtaa päätettäessä pyydämme kuitenkin huomioimaan, että SPKL:n toimistolla koeanomuksia käsitellään toimiston aukioloaikoina. Ilmoittautumisaika Virkkuun on suositeltavaa asettaa kokeen alkamishetkeen saakka.