Muutos suojelulisenssiin IGP-osakokeiden osalta

17.07.2019 ǀ SPKL

Koeohje määrää, että suojelukokeeseen osallistuvalla koiranohjaajalla tulee olla Palveluskoiraliiton hyväksymä suojelulisenssi. Tämä koeohjeessa oleva määräys edellyttää myös osakokeisiin osallistuvilta ohjaajilta lisenssiä.

Jotta koiranohjaajat pääsevät osallistumaan koirineen halutessaan IGP-osakokeisiin FPr 1-3 ja UPr 1-3, eli A- ja B-osakokeisiin, jatkossa heille voidaan myöntää osakoelisenssi. Tällä uudella osakoelisenssillä ei voi osallistua IGP-kokeeseen, eikä osakokeisiin, joissa suoritetaan C-osa. Näihin tarvitaan varsinainen suojelulisenssi. Varsinaisen suojelulisenssin hakuprosessia ei ole muutettu.

Osakoelisenssin hankkiminen
Ota yhteyttä sähköpostitse Palveluskoiraliiton toimistoon ja kerro, että tarvitset osakoelisenssin. Liitä mukaan maksukuitti sekä yhteystietosi. Lisenssin hinta on 5 euroa ja se maksetaan etukäteen.

Suomen Palveluskoiraliitto
tilinumero FI41 8000 1800 2309 80
viitenumero 2200976

Palveluskoiraliiton toimisto postittaa lisenssin sinulle.