Lehdessä tiedotettua

29.04.2016 ǀ Palveluskoirat 3/2016

TUOMAREIDEN ARVOSTELUOIKEUDET
Mia Sandelinille, Mikael Kalliolle, Kari Nuutiselle, Kauko Ruokolaiselle, Tero Oravasaarelle ja Maija-Liisa Kajakselle on myönnetty kansallisen pelastusjälkikokeen ja kansallisen pelastushakukokeen arvosteluoikeus.

Laura Mäkelälle, Eeva Äijälälle ja Tiia Tuhkaselle on myönnetty kansallisen pelastusjälkikokeen arvosteluoikeus.

Ville Kalliomäelle ja Antti Konttiselle on myönnetty kansallisen pelastushakukokeen arvosteluoikeus.

Veikko Lappalainen, Asko Myllylä ja Päivi Nietosvaara ovat luopuneet palveluskoirakokeiden arvosteluoikeudesta. Palveluskoiraliitto kiittää palveluskoiraharrastuksen eteen tehdystä ansiokkaasta työstä.

KILPAILUKIELLOT
Liiton hallitus on määrännyt du Evinetin Castano kilpailukieltoon 6.2.2017 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakoelajeissa.

Liiton hallitus on määrännyt dn Bäbie’s Garden Working Like A Bitch kilpailukieltoon 13.3.2017 asti kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakoelajeissa.

SUOJELULISENSSIOHJE
Ohje suojelulisenssin hakemisesta on päivitetty. Päivitetty ohje on luettavissa Palveluskoiraliiton www-sivuilla materiaalisalkussa.

ANSIO- JA HARRASTUSMERKKISÄÄNNÖT
Palveluskoiraliiton ansio- ja harrastusmerkkisäännöt on päivitetty. Päivitetyt säännöt ovat luettavissa Palveluskoiraliiton www-sivuilla materiaalisalkussa.

FCI MM-KILPAILU PELASTUSKOIRAJOUKKUEILLE
25.-28.8.2016, Craiova Romania. Joukkueenjohtaja ja ryhmänjohtaja: Johanna Franzén.
Suomen Palveluskoiraliiton hallitus on päättänyt lähettää joukkueen hakukokeeseen. Joukkueeseen valitaan 3 koirakkoa. Edustusjoukkueeseen valitseminen edellyttää Suomen Kennelliiton jäsenyyttä ja edustuskelpoisuutta.
Joukkuekilpailun koirakot valitaan porrastetusti siten, että joukkueeseen tulee ilmoittautua 27.5.2016. Ilmoittautumisajan jälkeen valitaan 4 koirakon kokoonpano, joka harjoittelee ryhmänjohtajan ohjauksella. Hallitus nimeää lopullisen joukkueen (3 koiraa + 1 varakoira) 4 koirakon kokoonpanosta, ryhmänjohtajan puoltoesitys huomioidaan.
FCI MM-kilpailun Suomen joukkueeseen halukkaiden IPOR Haku B-tuloksen/PEHA B-tuloksen omaavien koiranohjaajien tulee lähettää hakemus jossa on koiran ja ohjaajan tiedot, sekä kopio koiran kilpailukirjasta Palveluskoiraliiton toimistolle 27.5.2016 mennessä. Koirakon tulee pystyä toimimaan ryhmässä eikä koira saa osoittaa minkäänlaista aggressiivisuutta ihmisiä tai koiria kohtaan. Koiran tulee pystyä matkustamaan lentokoneessa.

IRO MM-KILPAILUN VALINTAKRITEERIT JA HAKEMUS JOUKKUEESEEN
21.-25.9.2016 Turin Italia. Joukkueenjohtaja Harri Kuusisto.
Edustusjoukkueeseen valitseminen edellyttää Suomen Kennelliiton jäsenyyttä ja edustuskelpoisuutta. Koiralla tulee olla suoritettuna hyväksytysti BH-koe sekä hyväksytysti Kansainvälisen kokeen A- ja B-luokka KV-tuomarin arvostelemana. Lisäksi SPKL:n käytännön mukaan koirakon tulee olla sopiva edustamaan kv-kisoissa, eli vain SPKL voi esittää lähetettävän joukkueen.
Lisäksi valintakriteereissä huomioidaan osallistumiskriteerit IRO:n vaatimusten mukaisesti: Koiralla tulee olla IRO:n MM-osallistumisvaatimuksissa mainittu vähintään B-luokan EH-koetulos (270 p) siinä lajissa johon MM-kilpailussa osallistuu. B-tulos ei saa olla kahta vuotta vanhempi viimeisestä IRO MM-kilpailun ilmoittautumispäivästä. Molempien, A- ja B-tuloksen tulee olla IRO-tuomarilta tai FCI-tuomarilta.
21. - 22.5.2016 IPOR Haku-B SM-kilpailu toimii karsintakokeena siten, että SM-kilpailussa saavutettu valintakriteerien mukainen tulos luetaan koirakolle hyväksi joukkuevalintaa tehtäessä, mutta osallistuminen ei ole edellytyksenä joukkueeseen pääsylle mikäli valintakriteerit muutoin täyttyvät.
IRO MM-kilpailun Suomen joukkueeseen halukkaiden koiranohjaajien tulee lähettää hakemus jossa on koiran ja ohjaajan tiedot, sekä kopio koiran kilpailukirjasta Palveluskoiraliiton toimistolle 31.7.2016 mennessä.