Lehdessä tiedotettua

18.04.2014 ǀ Palveluskoirat 3/2014

PALVELUSKOIRIEN SM-KILPAILUT
Palveluskoirien SM-kilpailut järjestetään 1. - 3.8.2014 Tuusulassa, Jokelan liikuntakeskuksessa. Kilpailun järjestäjänä toimii Hyvinkään Käyttökoira ry yhteistyössä Citybelgit ry:n, Porvoon Palveluskoirat ry:n sekä Hämeen Pelastus- ja palveluskoirat ry:n kanssa.

SM-KILPAILUN MAALIMIEHET
Hallitus nimitti SM-kilpailun maalimiehiksi Rami Leinon, Teuvo Koskisen ja Timo Paavolan. Näistä SM-kilpailun C-osan tuomari valitsee 2 maalimiestä ja 1 varahenkilön.

NOM 2014 -JOUKKUEVALINTA
NOM-kilpailun joukkueeseen valitaan koirat ko. lajien vuoden 2014 SM-kilpailun tulosten perusteella. Etusijalla jälki-, haku-, viesti- ja IPO-kokeen mitalikoirakot.

NOM 2014 -KILPAILUN MAALIMIEHET
Hallitus valitsi NOM-kilpailun 1-osan maalimieheksi Mika Mahlamäen ja 2-osan maalimieheksi Timo Paavolan sekä ensimmäiseksi varalle Lauri Impiön ja toiseksi varalle Vesa Sepposen.

IPO-FH SM 2014
Tämän vuoden IPO-FH SM-kilpailua ei ole vielä anottu. Jäsenyhdistyksillä on mahdollisuus anoa kilpailu järjestettäväksi. Kokeen toivotaan samalla olevan IPO-FH MM 2015 kilpailun karsintakoe.

JÄSENYHDISTYKSET
SPL Merenkurkku ry on hyväksytty liiton jäsenyhdistykseksi.

Tornion Kennelkerho ry sekä Littoisten Agility Warriors ry ovat eronneet Palveluskoiraliiton jäsenyydestä. Yhdistysten jäsenten tulee liittyä jäseneksi johonkin liiton jäsenyhdistykseen voidakseen osallistua palvelus- ja pelastuskoirakokeisiin.

KANSAINVÄLISTEN EDUSTUSKILPAILUJEN JOUKKUEENJOHTAJAT
Hallitus nimitti IPO-MM-kilpailun joukkueenjohtajaksi Emma Hietarinnan.

TUOMAREIDEN ARVOSTELUOIKEUDET
Seppo Goman sekä Ilmari Hyvärinen ovat ilmoittaneet luopuvansa arvosteluoikeuksista. Palveluskoiraliiton hallitus kiittää heitä palveluskoiraharrastuksen hyväksi tehdystä työstä.

PARAS PALVELUSKOIRA -SÄÄNTÖ
Paras Palveluskoira -sääntöä on päivitetty. Paras Palveluskoira -arvo myönnetään ainoastaan voimassa olevan palveluskoirakokeen koe- ja kilpailuoikeuden omaavan rodun koiralle.