Kooste hallituksen kokouksista 7-9/2019

06.05.2019 ǀ SPKL

Osa hallituksen päätöksistä on julkaistu erillisinä tiedotteina Palveluskoiraliiton verkkosivuilla.

Esitykset yleiskokouksen kautta Kennelliitolle
Hallituksen kokouksen kautta edelleen yleiskokoukseen ja sieltä Kennelliiton käsittelyyn vietiin koiratanssin säännöt ja valionarvosääntö, tottelevaisuuskokeen säännöt sekä tsekinpaimenkoiran PEVISA ja JTO.

Jalostus
Hollanninpaimenkoirien jalostuksentavoiteohjelmaa jatketaan vuodella eteenpäin 31.12.2020 asti.

Koulutukset
Hallitus tarkensi, että myös koulutusohjaajien jatkokoulutus on osa Palveluskoiraliiton koulutustarjontaa. Toimikunnat ja työryhmät laativat koulutusmateriaalin, jota yhdistykset voivat käyttää järjestäessään koulutusohjaajien jatkokoulutuksia. Koulutusohjaajien jatkokoulutuksen järjestelyistä ja kustannuksista vastaa järjestävä yhdistys. Koulutukset anotaan Virkussa.

Pelastuskoiratoiminta
Pelastuskoirakouluttajien koulutusohjelmaa on uudistettu: https://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/ajankohtaista/pelastuskoirien-kouluttajakoulutuksen-uudistus.html.

Palkittavien pelastuskoirien palkitsemissääntöjä tarkennettiin viime vuodesta: https://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/ajankohtaista/tarkennus-palkittavien-pelastuskoirien-palkitsemissaantoihin.html.

IRO-sponsorirahan jakoperusteet vuodelle 2019 päätettiin: https://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/ajankohtaista/iro-sponsoriraha-ja-sen-kaytto-2019.html

Arvosteluoikeudet
Marita Packalén on omalla ilmoituksellaan luopunut arvosteluoikeuksistaan koiratanssin HTM- ja freestyle-luokissa.