Kooste hallituksen kokouksista 6/2018-7/2018

12.04.2018 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton esityksestä Kennelliiton hallitus on nimittänyt Johanna Saariluoman tilalle PKU:n koiratanssitoimikunnan jäseneksi Tiina Jounion. Lisäksi Kennelliitto on vahvistanut Henna Meriharjun nimeämisen FCI koiratanssikomission jäseneksi.

Hallitus lisäsi palvelus- ja pelastuskoirakokeiden järjestämisohjeeseen uuden koeohjeen mukaisen ohjeistuksen koskien koiran kokeesta sulkemista.

Pentti Rapila on ilmoittanut luopuvansa kansallisten lajien arvosteluoikeuksista. Hänellä säilyy edelleen PAKK, IPO, PAEJ ja IPO-FH arvosteluoikeudet.

Ilkka Hormila on ilmoittanut luopuvansa palveluskoirakokeen tuomarioikeuksista.

Hallitus päätti, että toimisto julkaisee toimintakertomuksen vuodelta 2017, ilman talouslukuja, yleiskokouksen jälkeen Palveluskoiraliiton verkkosivuilla.

Hallitus päätti, että vuonna 2018 ulkomailla järjestettävien MM- ja PM-kilpailujen edustusjoukkueiden jäsenten matka-avustus on sata (100) euroa / joukkueenjäsen. Suomessa järjestettäviin kilpailuihin (koiratanssin pohjoismaiden mestaruuskilpailut sekä palveluskoirien pohjoismaiden mestaruuskilpailut NOM) ei edustusjoukkueiden jäsenille makseta matka-avustusta.

Hallitus päätti, että palveluskoirien SM-kilpailuissa 20.-22.7.2018 opastuskokeeseen on osallistumisoikeus koirilla, joilla on osallistumisoikeus joko käyttö- tai kilpailuluokkaan.

Hallitus vahvisti palveluskoirien SM-kilpailujen tuomarit seuraavasti:

• PAJÄ: Samuli Juntto (tottelevaisuus, jälki), Kari Santikko (tottelevaisuus), Virve Köppä (tottelevaisuus, jälki), Vesa Häkkinen (tottelevaisuus, esineruutu)
  • PAHA: Antti Konttinen (tottelevaisuus, henkilöhaku), Ville Kalliomäki (tottelevaisuus), Marja Uusitalo (tottelevaisuus, henkilöhaku), Mikael Kallio (tottelevaisuus, esineruutu)
  • PAEK: Ari Kansikas (tottelevaisuus, maasto), Ville Kalliomäki (tottelevaisuus)
  • PAVI: Matti Koistinen (tottelevaisuus, viesti), Juha Kuronen (tottelevaisuus, viesti, esineruutu)
  • Opastus: Eija Koistinen
  • Varalla: Harri Laajajärvi.

Hallitus päätti IPO MM-, Mondioring MM- ja NOM-kilpailun valintakriteerit. Ne löytyvät täältä: http://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/ajankohtaista/edustusjoukkueiden-valintakriteerit-ipo-nom-mondioring.html

Hallitus valitsi vuoden 2018 IPO MM-kilpailun joukkueenjohtajaksi Emma Hietarinnan.

Hallitus valitsi 2018 NOM-kilpailun tuomareiksi seuraavat henkilöt: PAJÄ: Rhea Pörsti-Lackman, PAHA: Anni Rytkönen, PAVI: Eeva Äijälä.

Hallitus päätti, että 1.1.2019 voimaan tulevasta IPO-R lajivalikoimasta otetaan Suomessa käyttöön vain haku-, jälki- ja rauniokokeet. Lisäksi hallitus päätti, että koeohje käännetään vain Suomessa käyttöönotettavien lajien osalta.

Hallitus päätti, että palveluskoirakokeiden tuomarikoulutusohjeeseen lisätään täsmennys etsintäkokeen osalta koulutuksen pituudesta: http://www.palveluskoiraliitto.fi/media/kurssit-koulutukset/tuomarikoulutusjarjestelma_palvelus-_ja_pelastuskoirakokeet_20180404.pdf.

Hallitus hyväksyi Hollolan Koiraharrastajat ry:n Palveluskoiraliiton jäsenyhdistykseksi.

Hallitus päätti, että lyhytkarvainen saksanseisoja Ciri Cirin Amarok, FI40519/14, asetetaan yhden vuoden kilpailukieltoon kaikissa palvelus- ja pelastuskoirakokeissa.

Hallitus päätti, että kaikkien Palveluskoiraliiton hallinnoimien lajien SM-kilpailuja järjestävät seurat, jotka vastaavat tulospalvelusta, saavat Virkun tulospalvelun kalenterivuodeksi käyttöönsä ilmaiseksi. Muut seurat voivat hankkia tulospalvelun käyttöönsä kalenterivuodeksi 50 euroa / vuosi.

Hallitus valitsi 2018 TOKO MM-kilpailun joukkueenjohtajaksi Pirkko Bellaouin ja edustusjoukkueeseen seuraavat koirakot: Satu Paavilainen ja Tending Trusty, Carita Kuparinen ja Saunajaakon Alfa Romeo, Marianne Forsell ja Flatkiss Guilty Intent, Mika Jalonen ja Tending Fireball, Oili Huotari ja Tending Occult ja Emmi Lavikka ja Tending Piraya. Varakoirakot: 1. Riitta Kivimäki ja Somollis Tikka, 2. Mari Leiviskä ja Tending Panther, 3. Veera Pelkonen ja Vauhtimetsän Hyvä Tuuli, 4. Satu Taskinen ja Tending Yep ja 5. Anu Rantanen ja Tending Impressive.