Kooste hallituksen kokouksista 2/2018-5/2018

05.03.2018 ǀ SPKL

Liiton puheenjohtajan sairastumisen vuoksi Palveluskoiraliiton hallitus joutui tekemään kokouskalenteriin muutoksia. Kokousten 2/2018-5/2018 kokousten pääkohdat on koottu tähän.

Kennelliitto on myöntänyt MH-luonnekuvaajan pätevyyden seuraaville henkilöille: Anna Aaltonen, Marjut Kautto, Tiina Rissanen.

Tarkennettu talousarvio on lähetetty STEA:lle 15.1.2018. Sosiaali- ja terveysministeriö on vahvistanut avustuksen vuodelle 2018.

Kauko Makkonen on ilmoittanut luopuvansa kaikista arvosteluoikeuksista (palveluskoirakokeet: jälkikoe, viestikoe, hakukoe, etsintäkoe, käyttäytymiskoe; pelastuskoirakokeet: raunio, pelastushaku).

Lea Yli-Suvanto on ilmoittanut luopuvansa luonnetestin arvosteluoikeuksista.

Hallitus päätti, että Harjavallan Palvelus- ja Seurakoiraharrastajat ry:n (HPSH) anomus (6.-8.7.2018) IPO SM-kilpailuksi hyväksytään ja kilpailulle anotaan SM-kilpailun arvoa Kennelliitolta.

IPO SM-kilpailun tuomareiksi valittiin A-osaan Outi Hermiö, B-osaan Tero Oravasaari ja C-osaan Pentti Rapila.

Hallitus myönsi Mari Moisalalle valjakkohiihtokilpailujen tuomarioikeudet.

Hallitus valitsi valjakkohiihdon SM-kilpailujen (3.3.2018 Kemi) ylituomariksi Eija Koistisen.

Hallitus päätti, että luonnetoimikunnan jäseneksi lisätään Anne Kuivinen.

Hallitus valitsi Hanna-Mari Laitalan Palveluskoiraliiton nuorisotyöryhmään.

Hallitus on tehnyt lausunnon koskien ehdotusta eläinten hyvinvointilaiksi. Lausunto on ladattu Lausuntopalvelu.fi-sivustolle.

Hallitus päätti, että Kyröskosken Käyttökoirat ry:n anomus kansallisten lajien SM-kilpailuksi 20.-22.7.2018, lajeina PAHA, PAJÄ, PAEK, PAVI ja PAOP, hyväksytään ja kilpailulle anotaan SM-kilpailun arvoa Kennelliitolta.

Hallitus päätti, että Rally-Tassut KK ry:n anomus koiratanssin SM-kilpailuksi 27.10.2018 hyväksytään ja kilpailulle anotaan SM-kilpailun arvoa Kennelliitolta.

Hallitus päätti, että koiratanssin SM-kilpailun karsintakriteerit pidetään ennallaan. SM-kilpailuun saavat osallistua koirat, jotka ovat kilpailleet ylimmässä luokassa ja ovat saaneet siitä tuloksen. Tulos tulee olla saavutettu ennen SM-kilpailun ilmoittautumisajan umpeutumista.