Kooste hallituksen kokouksista 13-14/2018

24.09.2018 ǀ SPKL

Osa Palveluskoiraliiton hallituksen päätöksistä, esim. edustusjoukkueiden kokoonpanot, on julkaistu erillisinä tiedotteina Palveluskoiraliiton verkkosivuilla.

Hallitus on esittänyt Kennelliitolle, että FCI:n hallituksen ja IRO:n valtuuston hyväksymät IPO-R-koeohjeet otetaan käyttöön Suomessa 1.1.2019 alkaen.

Mondioringin MM-kilpailuihin ei tänä vuonna saatu edustusjoukkuetta, sillä yrityksistä huolimatta kilpailijoiden aikatauluja ei saatu sopimaan kilpailun kanssa yksiin.

Hallitus nimesi TOKO PM-kilpailuihin Suomesta tuomariksi Tiina Heinon. TOKO PM-kilpailut käydään 30.11.-2.12.2018 Ruotsissa, Värnamossa.

Hallitus on hyväksynyt TOKO-työryhmän esityksen valintamenettelystä TOKO:n edustusjoukkueeseen kaudelle 2019.

Hallitus on todennut FCI:n hyväksymät koiratanssin säännöt ja järjestämisohjeet päivitetyksi. Hallitus esittää Kennelliitolle, että järjestettäessä Suomessa kansainväliset koiratanssikilpailut, niissä kilpaillaan nyt päivitetyillä FCI:n hyväksymillä koiratanssin säännöillä ja järjestämisohjeilla.

Hallitus on myöntänyt Joni Suménille mondioring-kokeen maalimiespätevyyden sekä harjoitusmaalimiespätevyydet Vesa-Pekka Luhtalalle (mondioring) ja Janne Savolaiselle (IPO).

Hallitus päätti, että Palveluskoiraliitto ei ota kantaa ulkomaisen omistaman tai hallitseman koiran Pohjoismaissa saavuttaman luonnetestituloksen tai MH-kuvauksen hyväksyntään FI MVA -valionarvoa haettaessa.

Hallitus päätti puoltaa Suomen bordercolliet ja australiankelpiet ry:n esitystä käyttövalion arvon kirjaamisen muutosehdotuksesta sellaisenaan, lukuun ottamatta seuraavaa esityksen kohtaa: ”kun koira on saavuttanut lajikohtaisen valioarvon, koulutustunnusta ei kyseisestä lajista enää käytetä”. Lisäksi hallitus totesi, että erikoisjäljen valionarvosta käytetään lyhennettä FI KVA FH, joka tulee lisätä esitykseen.