Kooste hallituksen kokouksesta 20/2020

02.10.2020 ǀ SPKL

KOOSTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 20/2020

Osa hallituksen päätöksistä on julkaistu erillisinä tiedotteina Palveluskoiraliiton verkkosivuilla.

SUOMEN KENNELLIITON EDUSTAJAT FCI:N JA PKU:N RALLY-TOKO -TOIMIKUNNISSA
Kennelliiton hallitus on kokouksessaan 20.8.2020 nimennyt FCI:n ja PKU:n rally-toko -toimikuntaan Suomen Kennelliiton edustajaksi Tytti Lintenhoferin.

SUOMEN KENNELLIITON MYÖNTÄMÄT YLITUOMARIPÄTEVYYDET
Kennelliitto on 8.9.2020 myöntänyt Wilhelmiina Kalliolle, Jaana Tuukkaselle ja Sari Hänniselle palvelus- ja pelastuskoirakokeiden ylituomaripätevyyden sekä
Kimmo Alaselle luonnetestin ylituomaripätevyyden.

LUONNETESTIN ARVOSTELUOIKEUDET
Hallitus myönsi Virpi Klemetille luonnetestin arvosteluoikeuden ja päätti esittää Kennelliitolle, että Virpi Klemetille myönnetään luonnetestin ylituomaripätevyys.

JÄLKIKOKEEN KOEARVOSTELUOIKEUDET
Hallitus myönsi Tanja Björnströmille, Outi Hermiölle, Niko Takalalle ja Minna Tapojärvelle jälkikokeen koearvosteluoikeuden.

KÄYTTÄYTYMISKOKEEN JA PEKO-T KOKEEN TUOMARIKOLLEGIO
Hallitus myönsi käyttäytymiskokeen ja PEKO-T kokeen tuomarikollegion järjestettäväksi 14.-15.11.2020 Tampereella.

KOIRAMESSUT 2020 SIIRTYY
Kennelliiton hallitus on päättynyt kokouksessa 20.8.2020 siirtää tämän vuoden Koiramessut ja Voittaja-näyttelyt järjestettäviksi 6.-7.3.2021. Palveluskoiraliitto on varannut Koiramessuille esittelypisteen rotutorille.

TOKO:N POHJOISMAIDEN MESTARUUSKILPAILUT (PM) 2021
TOKO:n PM-kilpailujen ajankohdaksi on vahvistettu 23.-25.4.2021.

TOKO:N VALINTAMENETTELY TOKO:N EDUSTUSJOUKKUEISIIN KAUDELLE 2021
Hyväksyttiin valintamenettelyksi TOKO:n edustusjoukkueisiin kaudelle 2021.

VUODEN 2021 TOKO MM- JA PM-KILPAILUJEN EDUSTUSJOUKKUEIDEN JOUKKUEENJOHTAJAKSI valittiin Maiju Ojamies.

KOIRATANSSI
Hallitus päätti esittää Kennelliitolle, että koiratanssin PM-kilpailuihin saisivat osallistua myös x-rotuiset koirat.

VALJAKKOHIIHDON SM-KILPAILUT 2021
Valjakkohiihdon SM-kilpailut narusarjoissa ja valjakkoviestissä myönnetään Pohjois-Karjalan Käyttökoirat ry:n järjestettäväksi 6.-7.3.2021. Kilpailun ylituomariksi valittiin Eija Koistinen. Lisäksi hallitus päätti, että kilpailun toiseksi tuomariksi kutsutaan Heikki Törrönen. Kilpailulle anotaan Kennelliiton SM-kilpailuarvoa.
Hallitus päätti, että vuoden 2021 valjakkohiihdon SM-kilpailujen yhteydessä voi järjestää rotumestaruuskokeita ja/tai piirinmestaruuskokeita.

MH-TOIMIHENKILÖKOULUTUS
MH-toimihenkilökoulutus järjestetään 10.-11.4.2021 Jämsässä.

MH-TESTINOHJAAJAKOULUTUS
MH-testinohjaajakoulutus järjestetään 23.-24.10.2021 Jämsässä.

MH-LUONNEKUVAAJIEN JA -TESTINOHJAAJIEN JATKOKOULUTUS
MH-luonnekuvaajien ja -testinohjaajien jatkokoulutus järjestetään 13.2.2021 Jämsässä.

LUONNETESTITUOMAREIDEN JATKOKOULUTUS
Luonnetestituomareiden jatkokoulutus järjestetään 14.2.2021 Jämsässä.

KANSALLISTEN PALVELUSKOIRAKOELAJIEN KOULUTTAJAKOULUTUSVIIKONLOPPU
Kansalliset lajit nousuun -työryhmän organisoima kouluttajakoulutusviikonloppu järjestetään 16.-18.10.2020 Kokemäellä.

OSAKOELISENSSIN POISTAMINEN
Osakoelisenssi poistetaan ja päätös osakoelisenssin poistamisesta astuu voimaan heti (18.9.2020 alkaen). Osakokeisiin FPr 1–3 (A) ja UPr 1–3 (B) voi osallistua koiralla, jolla on BH suoritettu ja alaikäraja täyttyy. SPr 1-3 (C) ja GPr 1-3 (BC) osakokeisiin osallistuvalla pitää olla suojelulisenssi, BH suoritettuna ja alaikäraja täyttyy. Osakokeisiin osallistujalla pitää olla SPKL-lisenssi.

PELASTUSKOIRATOIMINTA
VIRTA-seurantaryhmän ja Meri- ja järvipelastus (MEPE)-työryhmän sekä Sisäministeriön rauniotyöryhmän kokoontumisista tiedotettiin hallitusta.

Pelastuskoiratoimintaan tarkoitettua STEA:n myöntämää avustusta on haettu myös vuodelle 2021.

Satakunnan Pelastuskoirat ry järjestää leirin pelastuskoiraohjaajille 9.-11.10.2020.

Pelastuskoiratoiminnan kurssivaatimuksia päivitetään.

LIITON YHTEISTYÖKUMPPANIT
Yhteistyöneuvotteluja on käyty liiton nykyisten yhteistyökumppaneiden kanssa yhteistyösopimuksien jatkamiseksi sekä on neuvoteltu myös mahdollisten uusien yhteistyökumppaneiden kanssa.