Kooste hallituksen kokouksesta 1/2018

12.01.2018 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton hallitus piti vuoden ensimmäisen kokouksensa sunnuntaina 7.1.2018. Alla on koottuna muutamia kokouksessa käsiteltyjä asioita.

Hallitus valitsi Palveluskoiraliiton varapuheenjohtajaksi vuodelle 2018 Eija Rytkösen ja sihteeriksi ja rahastonhoitajaksi Katja Laitilan. Lisäksi valittiin toimikunnat, työryhmät sekä niiden jäsenet vuodelle 2018. Joitakin toimikuntia täydennetään vielä alkuvuodesta.

Tarkemmat tiedot vuoden 2018 hallituksesta löydät täältä: http://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/organisaatio/hallitus-2018.html.

Toimikuntien ja työryhmien kokoonpanot löytyvät täältä: http://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/organisaatio/toimikunnat.html.

Hallitus päätti vuoden kokouspäivämäärät ja ne löytyvät täältä: http://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/organisaatio.html.

Hallitus perusti uuden sääntötyöryhmän. Syksyn 2017 aikana sekä liiton syyskokouksessa nousi esiin tarve päivittää liiton sääntöjä. Työryhmä aloittaa työnsä välittömästi ja sääntömuutosehdotus liiton sääntöjen päivittämiseksi esitellään jäsenistölle syyskokouksessa 17.11.2018. Tämän jälkeen tehdään kommenttien perusteella mahdolliset muutokset, ja sääntömuutos tuodaan jäsenistön hyväksyttäväksi liiton kevätkokoukseen 2019. Sääntötyöryhmään tullaan ottamaan jäseniä myös liiton jäsenyhdistyksistä. Tästä lisätietoa myöhemmin.

Hallitus päivitti matkustusohjeen, joukkueenjohtajaohjeen ja SM-kilpailun järjestämisohjeen. Ne julkaistaan piakkoin Palveluskoiraliiton verkkosivuilla osiossa Ohjeet ja lomakkeet.

Hallitus päätti esittää Kennelliiton hallitukselle, että palveluskoirakokeiden rajoituksiin tehdään seuraava muutos: yhdistys voi anoa koekauden aikana yhtä lajia kohden korkeintaan kaksi koetta, joissa on etusija järjestävän yhdistyksen jäsenillä. Asian käsittely etenee niin, että esitys menee ensimmäiseksi Kennelliiton Koe- ja kilpailutoimikunnan käsittelyyn (helmikuu), ja sieltä Kennelliiton hallituksen käsittelyyn (maaliskuu).

Hallitus päätti, että Palveluskoiraliitto kommentoi IPO-R-koeohjeen uudistusta vuodelle 2019 niin, että ilmaisutesti poistetaan tarpeettomana hausta sekä raunioetsinnästä A-luokassa.

FCI IPO-FH MM-kilpailun (12.-15.4.2018 Slovakia, Vranov) edustusjoukkueen joukkueenjohtajaksi Palveluskoiraliiton hallitus valitsi Miikka Hakion.

Hallitus myönsi kaksi MH-toimihenkilökoulutusta järjestettäväksi 3.-4.3.2018 sekä 6.-7.10.2018.

Hallitus päätti, että laaditaan pelastuskoiratoimintaa koskeva tarkennettu talousarvio ja toimitetaan se Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselle (STEA) 15.1.2018 mennessä.

Hallitus hyväksyi Mondioring ITU ry:n Palveluskoiraliiton jäsenyhdistykseksi.

Hallitus päätti koeohjeiden muuttumisen vuoksi päivittää kaikki kansallisten lajien palveluskoirakokeiden arvostelulomakkeet. Työ alkaa heti. Tavoitteena on saada päivitetyt lomakkeet koodattua Virkkuun seuraavan kahden kuukauden aikana. Nykyiset kaavakkeet ovat voimassa normaalisti, kunnes päivitystyö on saatu valmiiksi.