Koiratieto 2020 -luentoseminaari 28.11.

08.10.2020 ǀ SPKL

Koiratieto 2020 organisoidaan Keravalla 28.11.2020.

Tapahtuma on tarkoitettu kaikille koirien hyvinvoinnista kiinnostuneille.

Eri rotujen harrastajilla ja kasvattajilla on samoja tarpeita riippumatta siitä, onko koira arvostettu perheenjäsen, jalostusyksilö vai työ- tai harrastuskäytössä. Koiraroduilla esiintyy lukuisia yhteisiä terveyteen ja käyttäytymiseen liittyviä ongelmia tai piirteitä, jotka vaikuttavat koirien hyvinvointiin yhtä hyvin kotona arjessa kuin suoriutumiseen kilpakentillä, työtehtävissä tai näyttelyareenoilla. Palveluskoiraliiton jalostustoimikunta järjestää asiantuntijaluentopäivän, josta hyötyisivät niin eri rotujen kasvattajat kuin erilaiset koiraharrastajat.

Luennoitsijat ovat oman alansa erikoisasiantuntijoita, ja pyrkimys on pureutua aiheisiin hieman pintaa syvemmälle.
Aikaa on varattu myös kysymyksille.

Luennoitsijat ja luentojen aiheet:

Katriina Tiira: Harrastuskoiran luonne ja persoonallisuus.
-Mihin asioihin voi jalostuksella vaikuttaa?

Katriina Tiira, FT, biologi ja smartDOG Ky:n toimitusjohtaja:

Katriinalla on lähes 20 vuoden kokemus eläinten käyttäytymisen tutkijana Helsingin yliopistossa. Viimeiset seitsemän vuotta hän on tutkinut koirien käyttäytymistä, ja julkaissut useita tieteellisiä julkaisuja mm. koirien pelokkuuteen tai stereotyyppiseen käytökseen vaikuttavista ympäristötekijöistä. Katriina Tiira on toiminut myös vuodesta 2001 Invalidiliitto ry:n avustajakoirien luonnetesti- ja käyttöönottotestituomarina, sekä vuodesta 2012 Koirat Kasvatus ja Kuntoutustyössä ry:n soveltuvuuskoe ja työnäyttötuomarina.

Juha Kallio: Luusto ja nivelsairaudet arkielämän, harrastusten ja jalostuksen kannalta.

Juha Kallio, eläinlääkäri ja yrittäjä (tuki- ja liikuntaelinsairaudet, ortopedinen kirurgia)

Juhalla on yli 20 vuoden kokemus eläinlääkärin ammatista. "Työni koostuu pääosin ontuvien, kipeytyvien tai huonosti liikkuvien koirien tutkimuksesta ja hoidosta. Tutkin paljon koiria, joiden tulevaisuutta arvioidaan hyvinvoinnin, harrastuskäytön ja jalostuksen kannalta. Taustani ja oman koiraharrastuksen kautta erityisesti terveyden edistäminen jalostuksen avulla on ollut minulle aina tärkeää. Sairauksista, joita työkseni hoidan, suurin osa olisi ehkäistävissä muutaman koirasukupolven aikana oikeiden jalostusvalintojen avulla." Juha Kallio on toiminut yli kymmenen vuoden ajan Kennelliitossa asiantuntijatehtävissä erilaisissa toimikunnissa ja työryhmissä.
Lähde: Eläinystäväsi Lääkäri

Ilmoittautumaan pääset Lyytissä

Koiratieto 2020 löytyy myös Facebookista.
Ryhmä löytyy: https://www.facebook.com/groups/1777448155713794/

Hinnat:
Koko päivä 40 €
Yksi luento 25 €
Maksa osallistumismaksu alla olevilla maksutiedoilla ja tallenna kuittikopio. Tarvitset sitä ilmoittautuessasi.
Saaja: Suomen Palveluskoiraliitto ry
Saajan tili: FI41 8000 1800 2309 80
Viestikenttään: osallistujan nimi

Kanttiini:
Paikalla on kahvila Sekkarin maittava kanttiini.
Saatavilla mm. kahvia, pullaa, suolaista ja virvoitusjuomia.
(Kortti- ja käteismaksu.)

Luentopaikan osoite ja pysäköinti:
Keravan lukio ja aikuislukio
Keskikatu 5
04200 Kerava

Pysäköinti Nikkarin P-talossa, oppilaitoksen takana. Sisäänajo Keskikadun puolelta. Pysäköinti on maksutonta.
Keskikadun varrelta löytyy myös muutama 2 h pysäköintipaikka parkkikiekolla.