Vuonna 2024 Palveluskoirat-digilehti kaikille vuosilisenssin haltijoille

04.12.2023 ǀ SPKL

Palveluskoirat.fi-verkkosivusto saa ensi vuonna rinnalleen digitaalisen painoksen neljä kertaa vuodessa ilmestyvästä Palveluskoirat-lehdestä. Digilehti sisältyy jokaiseen vuodelle 2024 ostettavaan Palveluskoiraliiton vuosilisenssiin. Mikäli tämän lisäksi haluaa postitse paperisen Palveluskoirat-lehden, siitä peritään 20 euron lisämaksu.

Tämän lisäksi Palveluskoirat-lehdelle perustetaan oma mobiilisovellus. Sovelluksen saa ladattua ilmaiseksi, ja sen kautta voi lukea digilehteä ja seurata Palveluskoirat.fi-sivun uutisia.

Vuoden 2024 lisenssit tulevat myyntiin maanantaina 4. joulukuuta. Kun hankit lisenssin, valitset ostotilanteessa, haluatko digitaalisen vai paperisen lehden. Paperilehden tilaaja saa käyttöoikeuden myös digilehteen. Jos tulet vuoden aikana toisiin ajatuksiin ja haluat sittenkin myös paperilehden, voit tehdä tilauksen kesken vuotta ja maksaa jäljellä olevista numeroista.

Joulukuun Palveluskoirat-lehti julkaistaan digitaalisena kaikille avoimena näytelehtenä noin kuukauden puolivälissä. Löydät linkin Palveluskoirat.fi-sivulta.

Palveluskoiraliiton hallitus päätyi paperilehden hinnankorotukseen, koska paino- ja postikulut ovat viime aikoina nousseet huomattavasti. Niille, jotka haluavat tilata digilehden ilman lisenssiä, hinta on 45 euroa ja paperi- sekä digilehden yhteishinta on 65 euroa.

Näköislehden jutut aukeavat lukunäkymään, jossa niitä on helppo tarkastella.

Uusia ominaisuuksia

Uusi Palveluskoirat-digilehti sisältää muutakin kuin paperilehden jutut. Selausnäkymässä digilehti näyttää samalta kuin paperilehden vastaava numero. Kun lehden artikkelia klikkaa, ruudulle avautuu lukunäkymä, jossa on miellyttävää selata jutun kuvia yläosan kuvaikkunassa ja lukea juttua vierittämällä tekstiä ruudulla alaspäin.

Digilehteen lisätään myös aiheisiin liittyviä videoita sekä linkkejä. Jos kyseessä on juttusarja, sarjan aiemmat osat saadaan helposti linkitettyä juttuun.

Helppo kirjautuminen

Pääset lukemaan digilehteä Virkku-tunnuksellasi. Halutessasi voit luoda digilehteen eri salasanan kuin Virkkuun. Digilehtipalvelu tarkistaa reaaliaikaisesti käyttäjät, joiden lisenssi tai tilaus on voimassa, ja he pääsevät kirjautumaan lehteen. Käyttäjien tietoja ei tallenneta digilehtipalveluun, vaan ne pysyvät Virkussa.

Lehtiarkisto

Palveluskoirat-lehden digipalveluun sisältyy arkisto, joka kattaa lehdet vuoden 2018 alusta lähtien. Arkistosta voi tehdä sanahakuja, joten enää ei tarvitse säilöä lehtiä tulevaisuuden lukukertoja varten. Löydät nopeasti haluamasi jutun.

Mobiilisovellus

Kevättalvella saamme käyttöön Palveluskoirat-mobiilisovelluksen, jonka avulla voi lukea sekä digilehteä että Palveluskoirat.fi-sivun uutisia. Kun sallit sovelluksesta ilmoitukset puhelimeesi, saat tietää heti, kun uusi lehti on ilmestynyt tai merkittävä uutinen julkaistu.

Voit myös kuunnella lehden jutun luettuna, kun olet lenkillä tai auton ratissa. Digilehtipalvelu käyttää kuuntelutoiminnossa laitteesi puhesynteesiä, joten voit valita laitteesta puhenopeuden ja -äänen.

Uutiskirje

Voit tilata myös sähköpostiisi uutiskirjeen, joka kertoo uuden lehden ilmestymisestä ja vinkkaa kiinnostavimmat otsikot.

Teksti: Päivi Hotokka