Vuoden 2023 lisenssit

21.12.2022 ǀ SPKL

Vuodelta 2022 käyttämättä jääneet kertalisenssit siirretään vuodelle 2023. Siirto tapahtuu 31.12.2022, siirretyt kertalisenssit aktivoituvat siten vuoden 2023 käyttöön 1.1.2023.

Lisenssi oikeuttaa osallistumaan Suomen Palveluskoiraliiton hallinnoimiin kokeisiin ja kilpailuihin, luonnetesteihin ja MH-luonnekuvauksiin.
Kokeeseen / kilpailuun / luonnetestiin / MH-luonnekuvaukseen ei voi Virkussa ilmoittautua ilman rekisteröitymistä.
Kokeisiin ja kilpailuihin tai luonnetesteihin ja MH-luonnekuvauksiin, joihin vaaditaan lisenssi, ei voi ilmoittautua ilman voimassa olevaa lisenssiä.

Lisenssin ostamisesta lisää sekä ohjeet lisenssin ostamiseen löytyvät https://www.palveluskoiraliitto.fi/spkl-ry/lisenssi.html

Kokeet ja kilpailut, joissa lisenssi vaaditaan
Lisenssivaatimus koskee palveluskoirakokeita, kansainvälistä pelastuskoirakoetta, tottelevaisuuskokeita, rally-tokoa ja koiratanssia sekä luonnetestiä ja MH-luonnekuvausta.
Lisenssivaatimus ei koske seuraavia kokeita tai lajeja: käyttäytymiskoe ja kansallinen pelastuskoirakoe sekä opastuskoe.

Alle 18-vuotiaille koiranohjaajille lisenssi on maksuton.

Ulkomaalaisilta koiranohjaajilta ei edellytetä lisenssiä. (Ulkomaalaiseksi koiranohjaajaksi katsotaan henkilö, jonka asuinpaikka on vakituisesti ulkomailla.)

Lisenssihinnat 2023

• SPKL-lisenssi eli vuosilisenssi 45 €
  • Kertalisenssi, joka oikeuttaa yhteen ilmoittautumiseen (1 ohjaaja ja 1 koira) 12 €
  • Perheenjäsenlisenssi 20 € (Perhelisenssi on tarkoitettu samassa taloudessa asuvan toisen henkilön lisenssiksi. Tämä ei sisällä lehtitilausta. Vaatii koodin varsinaisen lisenssin omistajalta.)
  • Alle 18-vuotiaan lisenssi 0 €

Huomioitavaa: SPKL-lisenssi ei korvaa suojelulisenssiä. Suojelukokeisiin osallistuvalla koiranohjaajalla tulee olla myös voimassa oleva suojelulisenssi.