Uusi virallinen pätevyys

01.04.2024 ǀ SPKL

Palveluskoiraliitto on päättänyt aloittaa uuteen viralliseen pätevyyteen tähtäävän koulutuksen, joka on suunnattu kaikkien liiton hallinnoimien lajien koetoimitsijoiden puolisoille. Uuden pätevyyden

VKT-P eli Vastaavan koetoimitsijan puoliso

saavuttaa suorittamalla hyväksytysti koulutuksen, jossa käsitellään mm. seuraavia asioita:

- koetoimitsijan omien koirien ulkoilutukset ja hoito koepäivinä
- koetoimitsijan varustekassin pakkaaminen koepäivää varten
- kuljetukset koepaikalle
- kodin siivous ja lämpimän aterian valmistaminen
- ymmärtäväinen koepäivän kokemusten kuuntelu ja kommentointi
- koetoimitsijan avustaminen tulevien kokeiden suunnittelussa

VKT-P -koulutus järjestetään lähikoulutuksena kahtena peräkkäisenä viikonloppuna. Kouluttajina toimivat kokeneet vastaavien koetoimitsijoiden puolisot.

Koulutukseen ilmoittaudutaan Virkun kautta, ja osallistumiseen edellytetään vastaavan koetoimitsijan puolto. Saavutetun pätevyyden voimassa pysymiseksi järjestetään velvoittavia jatkokoulutuksia vuosittain.

VKT-P -koulutukset aloitetaan kevään aikana, ja tarkemmista kurssiaikatauluista tiedotetaan Palveluskoiraliiton tiedotuskanavissa.

Tervetuloa kouluttautumaan ja hankkimaan arvostettu uusi pätevyys!

Palveluskoiraliiton toimiston väki toivottaa kaikille iloista aprillipäivää!