Tiedote koskien suojelulisenssiä

27.04.2018 ǀ SPKL

Kaikilla IPO- ja Mondioring-kokeisiin osallistuvilla ohjaajilla on oltava Suomen Palveluskoiraliiton hyväksymä suojelulisenssi. Palveluskoiraliitto hyväksyy itse myöntämiensä suojelulisenssien lisäksi myös Saksanpaimenkoiraliiton myöntämät suojelulisenssit koiran rodusta riippumatta.

Saksanpaimenkoiraliitto on Suomen Palveluskoiraliiton kanssa sovitun mukaisesti tiedottanut myöntävänsä jatkossa suojelulisenssejä vain omille jäsenilleen saksanpaimenkoiralla kilpailemiseen. Muun rotuisten koirien ohjaajien, joilla ei ennestään ole suojelulisenssiä, tulee anoa suojelulisenssi Suomen Palveluskoiraliitolta.

Kertaalleen myönnetty lisenssi on voimassa kyseisellä ohjaajalla niin kauan, kuin hän täyttää lisenssin saamiselle määritellyt kriteerit riippumatta siitä, onko lisenssin myöntänyt SPKL vai SPL. SPKL:n suojelulisenssin myöntämiskriteerit on julkaistu Palveluskoiraliiton suojelulisenssiohjeessa.

Lisenssi on voimassa myös koiranohjaajan ohjatessa muun rotuisia koiria kuin minkä ohjaamiseen lisenssi on alun perin myönnetty.

Tiedote on luettavissa myös osoitteessa Virkku.net