Rally-tokon edustusjoukkueen valintamenettely 2024

07.02.2024 ǀ SPKL

Valintamenettelyohje rally-tokon edustusjoukkueeseen kaudelle 2024 löytyy tästä.

Päivitetty valintamenettely on luettavissa Virkussa > www.virkku.net > Kilpailijalle > Edustusjoukkueiden valintamenettelyt > Rally-tokon edustusjoukkueen valintamenettely 2024

RALLY-TOKON EDUSTUSJOUKKUEEN VALINTAMENETTELY 2024
Edustusjoukkueeseen valitaan viisi koirakkoa ja viisi varakoirakkoa. Varakoirakot osallistuvat kilpailuun rally-tokonNOM- ja KV-sääntöjen mukaan. Edustusjoukkue valitaan kahdessa vaiheessa.
Esivalinta tehdään mestariluokan neljän kilpailutuloksen keskiarvon perusteella, ja lopullinen valinta suoritetaan kahden valintakilpailupäivän tulosten perusteella. Ulkomailla tehtyjä tuloksia tai arvokilpailumenestystä Pohjoismaisissa mestaruuskilpailuissa ei huomioida.
Voidakseen hakea esivalintaan koirakolta tarvitaan neljä kilpailutulosta ajalta 1.6.2023-14.2.2024.
Tulosten tulee olla vähintään kolmelta eri tuomarilta. Edellisen vuoden edustusjoukkueessa arvokilpailuihin osallistuneilla on oikeus hakea valintakilpailuun ilman esikarsintaa. Loput paikat 30 koirakon valintakilpailupaikoista täytetään esivalinnan perusteella.
Valintakilpailupäiviä on kaksi. Molempina päivinä koirakotsuorittavat kaksi epävirallista kilpailurataa KV-säännöillä. Kaikkien neljän radan yhteispistemäärä muodostaa koirakon lopullisen valintatuloksen. Valintakilpailupäivät ovat 9.3.2024 Jyväskylässä ja 27.4.2024 Lahdessa.
Ilmoittautumismaksu on 50€/kilpailupäivä.

Edellytykset hakea rally-tokon edustusjoukkueeseen
Edustusjoukkueeseen hakevan tulee olla Kennelliiton jäsen.Jäsenyyden tulee olla voimassa jo joukkueeseen haettaessa.
Edustusjoukkueeseen hakevan tulee huolehtia, että koiralla on kaikki tarvittavat rokotukset ja muut matkustamisen velvoitteet asianmukaisesti hoidettu, ja että ohjaajalla on mahdollisuus käyttää riittävästi aikaa kilpailumatkaan.
Ohjaaja voi tulla valituksi edustusjoukkueeseen vain yhdellä koiralla. Poikkeustapauksista päättää SPKL koe- ja kilpailutoimikunta.
Edustusjoukkueeseen valittujen koirakoiden edellytetään sitoutuvan pakollisiin, omakustanteisiin yhteisharjoituspäiviin, jotka järjestetään 25.5. ja 7.9. 2024 Liedossa TSAU-keskuksessa.
Edustusjoukkueen toivotaan järjestävän myös muita yhteisiä harjoituksia.

Vapaamuotoiseen hakemukseen tulee kirjata koirakon tietojen lisäksi tarvittavat kilpailutulokset (pvm, paikka, tulos, tuomari)sekä mahdolliset tiedot koirakon SM-kilpailuosallistumisista ja -sijoituksista. Hakemukseen tulee liittää myös kopio kilpailukirjasta, mikäli kaikki koirakon tulokset eivät vielä kilpailutuloksia lähetettäessä näy Virkussa.

Hakemukset tulee lähettää siten, että ne ovat perillä 14.2.2024. Lisätietoja ja hakemukset:
rally-toko@palveluskoiraliitto.fi

Matkustamisvaihtoehdot
Jokainen järjestää matkansa itse, mutta toivottavaa on, että kaikki edustusjoukkueen jäsenet ja
mahdolliset varajäsenet majoittuisivat samaan hotelliin.

Edustuskelpoisuus
• Kilpailumenestyksen lisäksi joukkuevalinnoissa huomioidaan henkilön urheilullinen ja edustustehtävään sopiva käytös, jota hän osoittaa harjoitus-, koe- ja kilpailutilanteissa. Hänen tulee nauttia valinnasta vastaavan Palveluskoiraliiton ja Kennelliiton hallituksen luottamusta.
• Edustustehtävässä joukkueeseen valitun henkilön on noudatettava Palveluskoiraliiton nimeämän joukkueenjohtajan ohjeita.
• Edustusjoukkueeseen valittu allekirjoittaa Palveluskoiraliiton kanssa sopimuksen, jossa hän sitoutuu noudattamaan sopimuksen ehtoja.
• Edustusjoukkueen jäsenen tulee olla Suomen Kennelliiton jäsen. Kennelliiton jäsenyyden tulee olla voimassa jo valintakokeeseen ilmoittautumisen yhteydessä, kun henkilö ilmoittaa halukkuutensa edustusjoukkueeseen.Jäsenyyden tulee olla voimassa myös koko edustusjoukkueen matkan ajan.
• Ohjaajan tulee kyetä koeohjeen mukaisiin suorituksiin ilman poikkeuskäytäntöjä.
• Palveluskoiraliitto maksaa edustusjoukkueen ilmoittautumismaksut,tarjoaa edustusasun sekä joukkueenjohtajapalvelut. Edustusjoukkueiden varsinaisille jäsenille maksetaan matka- avustusta.
Edustusjoukkueiden jäsenten matka-avustuksen suuruus määritellään vuoden 2024 alussa