Pelastusopisto järjestää VSS koiranohjaajien peruskurssin 3.-7.6.2024

18.01.2024 ǀ PEKO

MUOK 22.1.2024 Uusin alueellisten yhteyshenkilöiden lista
Pelastusopisto järjestää pelastustoimintaan osallistuville pelastuskoiraohjaajille koirineen tarkoitetun VSS –koiranohjaajien peruskurssin 3.-7.6.2024.

Kurssin kohderyhmänä ovat pelastuskoiran ohjaajat, jotka ovat sitoutuneet kouluttautumaan pelastuslaitosten VSS-koiranohjaajiksi. Etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole osallistuneet Pelastusopiston pelastuskoiraohjaajien koulutuksiin aiemmin.

Kurssille hakeudutaan koiran kanssa. Kurssille hakija toimittaa hakemuksensa oman alueensa Peto-vastaavalle 19.2.2024 mennessä (alueiden Peto-vastaavien yhteystietolista liitteenä). Alueen Peto-vastaava toimittaa hakulomakkeet oman pelastuslaitoksensa pelastusviranomaiselle (pelastuskoiratoiminnan yhteyshenkilölle) puollettavaksi 1.3.2024 mennessä. Mikäli alueella on enemmän kuin yksi hakija, pelastuslaitos asettaa hakijat puoltojärjestykseen.

Pelastuslaitokset toimittavat hakemukset 15.3.2024 mennessä Pelastusopistolle (sähköpostilla osoitteeseen varautumiskoulutus(at)pelastusopisto.fi, suosittelemme käyttämään turvapostia) , joka suorittaa kurssivalinnat ja toimittaa tämän jälkeen tiedot kurssille määrättävistä henkilöistä ao. aluehallintovirastolle. Aluehallintovirasto antaa määräyksen Pelastuslain 67 §:n mukaiseen pakolliseen koulutukseen.

Pelastuslaitosten alueelliset tarpeet pyritään ottamaan valinnassa huomioon. Hakemuksessa tulee olla pelastusviranomaisen puolto. Kurssille voidaan ottaa enintään 20 osallistujaa.

Linkkinä kurssin ennakkokirje, hakulomake, ohjelma sekä lista alueellisista peto-yhteyshenkilöistä.

Lisätietoja kurssista antaa vanhempi opettaja Matias Luostarinen, puh. 0295 453 520 ja kurssijärjestelyistä opintosihteeri Tanja Niskanen, puh. 0295 453 557.