PEKO-tiedote 13/2020

07.01.2021 ǀ PEKO

PEKO-tiedote 13/20 löytyy tästä  ja myös sivuiltamme kohdasta "Pelastuskoiratoiminta" -> PEKO-tiedotteet.

Poimintoja tiedotteesta:
PEKO-T -tuomareiden jatkokoulutuspäivä 21.2. järjestetään Teams-koulutuksena. (Kokeiden järjestäminen voidaan aloittaa kun tuomareiden jatkokoulutus on pidetty - huomioiden vallitseva koronatilanne.)
• Lapuan Koiraharrastajat järjestää Apuohjaaja ja Pelastuskoiraohjaajan perustaidot-kurssin 12.1.
Ryhmänjohtaja 2 -kurssi järjestetään syksyllä, tarkemmasta päivämäärästä tiedotetaan myöhemmin.
• Suunnitteilla vuoden 2021 aikana on koulutuksia verkkokouluttajille sekä uusille PEKO-kouluttajille.
Joukkuekatselmus järjestetään Kuopiossa. Järjestäjäksi on lupautunut Kuopion Palvelus- ja seurakoiraharrastajat ry.
• PEKO-koulutusten palautteisiin on erittäin tärkeää saada jokaiselta koulutukseen osallistuneelta vastaukset mahdollisimman pian palautelinkin lähettämisen jälkeen.
• Ryhmänjohtaja 1-kurssin suoritettuaan voi toimia PEKO-infossa kouluttajana.
• Hälytyskelpoisuuden ylläpitämisen osalta, kun koiralla on kaksi eri ohjaajaa: Koska koirakko toimii työparina edellyttää tämä, että molemmat ohjaajat suorittavat koiran kanssa PEKO-T -kokeen säilyttääkseen hälytyskelpoisuutensa.
• Palveluskoiraliiton hallitus on päättänyt, että palveluskoiraliiton hallinnoimia koe- ja kilpailulajeja sekä luonnetestejä ja MH-luonnekuvauksia ei saa järjestää 1.1.-31.1.2021 välisellä ajalla. Tämä koskee myös VIRTA-tarkastuksia. Kurssien osalta vain etäopetuskurssit saa järjestää.

VIRKUN HÄLY-TOIMINTO
Ryhmänjohtajat ja ryhmien vetäjät: Muistathan täydentää Virkussa kaikki kuluneen vuoden harjoitukset ja hälytykset. Pienten, yksittäisten harjoitustenkin täydentäminen on tärkeää. Jos tarvitset apua, niin ota yhteyttä toimistoon, autamme mielellämme. Tälle vuodelle toiveena on, että harjoitukset kirjataan viikoittain jotta voimme tarvittaessa saada reaaliaikaista tietoa.
Häly-osioon voi merkitä myös tulevia hälyharjoituksia ikäänkuin kalenteriksi.

Tulossa on päivitys jonka avulla useampi henkilö voi tehdä treenien tallennuksia, jolloin ryhmänjohtajien työmäärä helpottuu. Tästä lisäinfoa myöhemmin.
On toivottavaa, että myös rotuyhdistykset ja muut yhdistykset, joilla ei ole säännöllistä pekotoimintaa täydentäisivät omalta osaltaan yksittäisetkin koulutukset, jos niitä järjestetään.

PALAUTEKYSELYT
Kaikkiin palautteisiin on tärkeää jokaisen vastata, koska raportoimme näiden avulla toiminnastamme rahoittajalle.
Samalla muistutus kurssien ym. tapahtumien jälkeisistä palautekyselyistä. Niitä lähetetään paitsi toiminnan kehittämiseksi, myös raportointia varten. On erittäin tärkeää, että saamme jokaiselta osallistujalta vastauksen. Kyselyt ovat lyhyitä ja niiden vastaamiseen menee 1-2 minuuttia.

Kirsi Liikanen on aloittanut Palveluskoiraliiton toimistolla pelastuskoiratoiminnan koulutussuunnittelijana. Kirsi vastaa monipuolisesti pelastuskoiratoimintaan liittyvistä asioista.
Kirsin tavoittaa sähköpostilla:
kirsi.liikanen@palveluskoiraliitto.fi tai peko@palveluskoiraliitto.fi tai soittamalla toimiston soittoaikoina (ma 9-16, ti-pe 9-14) 050 301 1945.