Palveluskoirien kansallisten lajien SM-kilpailut voi järjestää myös yhdelle koelajille

24.01.2024 ǀ SPKL

Palveluskoirien kansallisten lajien SM-kilpailuja voi hakea myös pelkästään yhdelle koelajille.
Ensisijaisesti järjestäjiä kuitenkin toivotaan löytyvän kahteen osaan jaettuna seuraavasti:

• hakukoe ja etsintäkoe
  • jälkikoe, viestikoe ja opastuskoe

Anomisaika ja -ohjeet
Anomukset SM-kilpailujen järjestämisestä tulee lähettää 13.2.2024 mennessä. Yhdistyksen vapaamuotoinen anomus tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen toimisto@palveluskoiraliitto.fi
Hallitus käsittelee hakemukset ja päättää järjestäjät.

Anomuksesta tulee käydä ilmi seuraavat asiat:
- järjestävä yhdistys tai yhdistykset
- koelaji/-t
- ajankohta
- paikkakunta
- vastaava koetoimitsija
- esitys koiramäärärajoituksesta perusteluineen

SM-kilpailujen koiramäärän voi järjestäjä rajoittaa siten, että määrätty määrä ko. lajissa pääsee tottelevaisuuden perusteella maastoon.
Palveluskoiraliiton hallitus voi perustellusta syystä tehdä poikkeuksen kilpailujen vähimmäiskoiramäärään.

Kilpailujen tuomarit
SM-kilpailujen tuomarit valitsee Palveluskoiraliiton koe- ja kilpailutoimikunta.

Tarvittaessa lisätietoja saa Palveluskoiraliiton toimistolta toimisto@palveluskoiraliitto.fi