Palveluskoiraliiton toimintasuunnitelma 2021

09.12.2020 ǀ SPKL

Mitä vuosi 2021 tuo tullessaan?

Verkkokoulutuksella parannetaan mahdollisuuksia osallistua koulutuksiin
Vuoden 2021 toiminta painottuu koulutus-, koe- ja kilpailutoiminnan edistämiseen ja kehittämiseen palveluskoirakoelajien, pelastuskoiratoiminnan ja ns. avointen lajien osalta. Yhä kasvava osa kursseista ja koulutuksista on tarkoitus järjestää verkkoympäristössä.

Läpinäkyvyys, avoimuus, tilastotietoja ja toiminnan tunnuslukuja
Toisena painopistealueena vuonna 2021 on tiedon keräämisen ja jakamisen tehostaminen. Koe- ja kilpailujärjestelmä Virkku sisältää suuren määrän tietoa kokeista, kilpailuista, testeistä, tuloksista, kursseista ja toimihenkilöpätevyyksistä. Tätä tietoa jalostamalla ja jakamalla voidaan lisätä jäsenistön tietoisuutta koe- ja kilpailutoiminnasta ja sen kehittymisestä.

Vuoden 2021 aikana tehostetaan vuorovaikutteista viestintää Palveluskoiraliiton ja jäsenistön välillä lisäämällä mm. sosiaalisen median julkaisuja, tehostamalla tiedonkulkua sekä verkkosivuston että Virkku-järjestelmän välityksellä, lähettämällä Virkku-käyttäjille ajankohtaisia uutiskirjeitä sekä järjestämällä jäsenistölle kyselyjä, joiden avulla saadaan kerättyä tietoa jäsenistön mielipiteistä ja toiveista.

Toisiko tieto maastoharjoittelusta helpotusta harjoittelualueiden saamiseen?
Ulkoisille sidosryhmille kohdennettua viestintää toteutetaan julkaisemalla Palveluskoiraliiton toimintaa, toimintaedellytyksiä ja tavoitteita kuvaava painettu ja sähköinen esite, jota jaetaan mm. metsänomistajille ja jonka tarkoituksena on lisätä tietoisuutta palvelus- ja pelastuskoirien harjoittelusta ja edesauttaa jäsenistön maastoharjoitteluun tarvittavien lupa-alueiden saamista harjoittelukäyttöön.

Syyskokouksessa vahvistettu toimintasuunnitelma on luettavissa kokonaisuudessaan Palveluskoiraliiton verkkosivuilla Palveluskoiraliitto > Toimintasuunnitelma ja -kertomus