Palveluskoiraliiton sosiaalisen median kanavat

15.12.2022 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton löydät myös somekanavista:

Instagram https://www.instagram.com/suomenpalveluskoiraliitto/
Facebook https://www.facebook.com/palveluskoiraliitto
YouTube https://www.youtube.com/@suomenpalveluskoiraliitto9604/featured

Palveluskoirat-lehdellä on 14.12.2022 alken oma Facebook-sivunsa.
Sivulla kerrotaan lehden sisällöstä ja vinkataan jutuista.

Facebookista löydät myös ryhmän Palveluskoirien kansalliset lajit nousuun
Ryhmän tarkoitus on jakaa innostavaa ja kivaa sisältöä palveluskoirien haku-, jälki-, viesti- ja etsintäkokeen harjoittelusta. Ryhmä on Palveluskoiraliiton kansallisten laijit nousuun -työryhmän perustama ja ylläpitämä.

Facebookista löydät lisäksi ryhmän SPKL - pelastuskoiratoimintaa taidolla ja sydämellä
Ryhmän on perustanut Palveluskoiraliiton pelastuskoiratoimikunta ja sen on tarkoitus toimia jäsenyhdistyksiemme pelastuskoiratoimintaa harrastavien yhteydenpitokanavana. Mukaan ovat tervetulleita kaikki pelastuskoiratoiminnasta kiinnostuneet! Ryhmässä voi jakaa kuvia, videoita ja kertomuksia pekotreeneistä, käydä keskustelua ja esittää kysymyksiä matalalla kynnyksellä.

Facebookissa on myös ryhmä SPKL - Toko
Ryhmässä kaikki tokoilijat voivat käydä rakentavia keskusteluja erilaisista toko-aiheisista kysymyksistä ja ajankohtaisista aiheista. Siellä myös tiedotetaan erilaisista tapahtumista, jotka ovat tokon lipun alla, niin kotimaisista kuin mahdollisesti myös ulkomaisista. Ryhmään on tervetulleita erilaiset neuvot ja ohjeet sekä toko-liikkeiden suorituksista että erilaisista koulutusmenetelmistä ja kilpailutaktiikoista. Ryhmän ylläpitäjinä toimivat Palveluskoiraliiton toko-toimikunnan jäsenet.

Palveluskoiraliiton nuorilla on oma Instagram-tilinsä, se löytyy https://www.instagram.com/palveluskoiraliiton_nuoret/

Tervetuloa myös somen puolelle, muistetaan keskusteluissa Suomen Palveluskoiraliiton some-etiketti eli sosiaalisen median säännöt
Palveluskoiraliitto ry:n (SPKL) sosiaalisen median kanavat ovat Facebook, Instagram ja YouTube.
SPKL julkaisee sosiaalisen median kanavissaan muun muassa ajankohtaisia uutisia sekä
monipuolisesti tietoa liiton toiminnasta.

Palveluskoiraliiton sosiaalisen median kanavissa kommentointi on vapaata huomioiden
keskustelun etiketti ja yhteiset säännöt:

• Keskusteluissa tulee kunnioittaa myös muiden mielipiteitä, siis kunnioittaa myös niitä näkemyksiä, joiden kanssa ei ole samaa mieltä. Puolusta mielipidettäsi asiallisesti perustellen, älä hauku tai nimittele muita tai muiden mielipiteitä.
  • Ethän käytä keskustelussa alatyylisiä ilmaisuja. Älä kiroile.
  • Pysy kommentoinnissa kulloisenkin julkaisun aiheessa.
  • Asiallinen ja rakentavasti kriittinen keskustelu on sallittua. Sen sijaan Palveluskoiraliitolla on oikeus poistaa viestejä, joissa on:
            • rikokseen yllyttämistä ja/tai muuten lainvastaista tekstiä
            • asiatonta kommentointia tai asiatonta viestittelyä
            • toisia ihmisiä loukkaavaa kielenkäyttöä ja sisältöä
            • tahallisesti väärää tai tarkoituksellisesti harhaanjohtavaa tietoa

• Tarvittaessa estämme näitä yhteisiä pelisääntöjä rikkovien henkilöiden pääsyn sosiaalisen median kanaviimme.

• Palveluskoiraliitossa seurataan somekanaviimme saapunutta kommentointia ja tarvittaessa myös osallistutaan keskusteluun.

Sitoudut noudattamaan näitä yhteisiä sääntöjä kun osallistut Palveluskoiraliiton sosiaalisessa mediassa keskusteluun.

Mahdollisissa ongelmatilanteissa otathan yhteyttä Palveluskoiraliiton toimistoon (toimisto@palveluskoiraliitto.fi).