Palveluskoiraliiton hallinnoimia koe- ja kilpailulajeja sekä luonnetestejä ja MH-luonnekuvauksia ei saa järjestää 1.1.-31.1.2021 välisellä ajalla. Kurssien osalta vain etäopetuskurssit on mahdollista järjestää.

21.12.2020 ǀ SPKL

Kurssien osalta vain etäopetuskurssit saa järjestää.

Koronaviruspandemian tämän hetken tartuntatilanne on aiheuttanut koko Suomessa kokoontumisrajoituksia.

Palveluskoiraliiton hallitus on päättänyt, että Palveluskoiraliiton hallinnoimia koe- ja kilpailulajeja sekä luonnetestejä ja MH-luonnekuvauksia ei saa järjestää 1.1.-31.1.2021 välisellä ajalla.
Palveluskoiraliiton myöntämiä lähiopetusta edellyttäviä kursseja ei saa järjestää 1.1.-31.1.2021 välisellä ajalla. (Sen sijaan etäopetuksena saa järjestää kursseja, joissa etäopetus on sallittu, kuten koetoimitsijakurssit.)

Aikavälille 1.1.-31.1.2021 myönnettyjen kokeiden ja kilpailujen sekä kurssien järjestäjille tiedotetaan asiasta myös sähköpostitse.

Koronavirustilanteen tilannetta seurataan tarkoin ja SPKL:ssä noudatetaan Aluehallintovirastojen päätöksiä kokoontumisrajoitusten osalta.
Helmikuun osalta tilanne arvioidaan myöhemmin SPKL:n hallituksessa ja jatkopäätöksistä tiedotetaan erikseen.