Koronapandemian tilanne aiheuttaa muutoksia ja rajoituksia Kennelliiton tapahtumiin ja toimintaan myös kevätkaudella

11.12.2020 ǀ SPKL

Poimintoja Kennelliiton uutisesta (julkaistu 11.12.), uutisen voit lukea täältä.

Kennelliitto noudattaa toiminnassaan Suomen hallituksen, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen, sosiaali- ja terveysministeriön, opetus- ja kulttuuriministeriön sekä aluehallintovirastojen linjauksia.

Kennelliiton hallitus on päättänyt kokouksessaan 10.12.2020 perua kaikki Kennelliiton omat tammi-maaliskuun 2021 tapahtumat, mukaan lukien vuoden 2020 Voittaja-näyttelyn ja Koiramessut.

Näyttelyjen järjestäjät voivat halutessaan perua tai siirtää näyttelyn järjestämisen 1.1.-31.3.2021 ajanjaksolla 31.5.2021 saakka. Näyttelyn järjestäjän on ilmoitettava päätöksestään Kennelliitolle viimeistään kaksi kuukautta ennen näyttelyn ilmoitettua ajankohtaa.

Näyttelyiden koiramäärää voidaan rajoittaa näyttelytoimikunnan päätöksellä. Päätöksestä tulee ilmoittaa Kennelliittoon kaksi kuukautta ennen näyttelyn ajankohtaa ja päätös tulee julkistaa Kennelliiton tapahtumakalenterissa ja näyttelyn kotisivuilla.

Kaikki Kennelliiton itse järjestämät tammi-maaliskuun tapahtumat perutaan.

Kaveri- ja lukukoiratoiminta on tauolla maaliskuun loppuun saakka.

Ulkomaille ei lähetetä edustusjoukkueita tammi-maaliskuussa.

Tuomarit ja toimihenkilöt voivat perua seuraamuksitta osallistumisensa tammi-kesäkuun tapahtumiin:
Ulkomuototuomarit, kokeiden, kilpailujen ja testien tuomarit sekä näiden tapahtumien toimihenkilöt voivat halutessaan peruuttaa toimimisensa tapahtumissa ilman seuraamuksia 30.6.2021 saakka. Siitä, miten mahdollisten jo syntyneiden kustannusten kanssa toimitaan, on sovittava tapahtuman järjestäjän kanssa.