Kooste hallituksen kokouksista 1-2/2024

08.02.2024 ǀ SPKL

KOOSTE HALLITUKSEN KOKOUKSISTA 1-2/2024

OSA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSISTÄ ON JULKAISTU ERILLISINÄ TIEDOTTEINA SPKL:N KOTISIVUILLA

Hallituksen, toimikuntien ja työryhmien kokoonpanot löytyvät liiton sivuilta.
Hallituksen kokousaikataulu löytyy liiton sivuilta.
Liiton sääntömääräinen kevätkokous pidetään lauantaina 20.4.2024 ja syyskokous lauantaina 16.11.2024.

JÄSENYHDISTYKSET
Koeajalla olleet jäsenyhdistykset
Hallitus päätti, että seuraavat koeajalla olleet jäsenyhdistykset hyväksytään Palveluskoiraliiton varsinaisiksi jäseniksi:
Nollakoira ry, Mondioringyhdistys ry, Enjoy The Ride ry, Kerry- ja Vehnäterrieri ry, Sievin Kennelkerho ry, Isojoen Kennelkerho, Bullmastiffit ja Mastiffit ry, Close-Knit Team ry ja Etelä-Pirkanmaan Pelastuskoirat EPPEKO ry.

Uudet jäsenyhdistykset
Hallitus hyväksyi Palveluskoiraliiton jäseniksi seuraavat yhdistykset:
We Run Racing Sleddogs ry, VaVi ry, Pohjois-Karjalan Seurakoirat PoKS ry, Kaakon agility klubi ry, Pop Dog ry, Itä-Helsingin Agilityharrastajat ry sekä Villähteen Agility-Urheilijat ry.

KOULUTUKSET JA KURSSIT

IGP-maalimiesten kevätleiri ja kesäleiri
IGP-kilpailuavustajien kevätleirin ajankohta on 4.-5.5.2024 Uurainen, Oikarin tila sekä kesäleirin ajankohta 29.7.-2.8.2024, Lapua Wanha Karhunmäki.
IGP-maalimiesten kevätleirin 4.-5.5.2024 kouluttajiksi valittiin Markku Roivainen ja Teemu Helin sekä leirinvetäjäksi Esa Tapio.

Eettiset koulutukset vuonna 2024
Eettisen koulutuksen hyväksytysti suorittaminen on edellytys seuraavasti:
- suojelulisenssinhakijat
- uudet toimihenkilöt Palveluskoiraliiton hallinnoimissa lajeissa (tuomarit, koetoimitsijat, liikkeenohjaajat, koulutusohjaajat, testinohjaajat, kilpailuavustajat, MH-luonnekuvaajat, luonnetestituomarit)
- Palveluskoiraliiton hallinnoimien lajien koetoimitsijat
- Vuoden 2025 aikana eettisen kouluttautumisvelvoite laajennetaan koskemaan lisenssinhaltijoita

Pelastuskoiratoiminnan tiedotteet löytyvät