Kooste hallituksen kokouksesta 18/2023

08.02.2024 ǀ SPKL

KOOSTE HALLITUKSEN KOKOUKSISTA 18/2023

OSA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSISTÄ ON JULKAISTU ERILLISINÄ TIEDOTTEINA SPKL:N KOTISIVUILLA

JÄSENYHDISTYKSET

Uudet jäsenyhdistykset
Tampereen Seudun Koirakerho ry hakee Palveluskoiraliiton jäseneksi. Yhdistys täyttää jäsenyhdistykselle asetetut edellytykset.
Hallitus hyväksyi Tampereen Seudun Koirakerho ry:n Palveluskoiraliiton jäsenyhdistykseksi.

Eronneet jäsenyhdistykset
Pohjanmaan PK-Klubi ry:n toiminta on lopetettu vuonna 2021. Yhdistys on poistettu Palveluskoiraliiton jäsenyhdistyslistalta.

SPL Rauma ry on kokouksessaan 30.3.2023 päättänyt erota Suomen Palveluskoiraliitto ry:stä. Yhdistys on katsottu eronneeksi ja poistettu Palveluskoiraliiton jäsenyhdistyslistalta.

KILPAILUKIELLOT
Belgianpaimenkoira groenendael narttu Eloisa Yrtti asetetaan 12 kk:n kilpailukieltoon 18.11.2024 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

Belgianpaimenkoira groenendael uros Northlands Bane asetetaan 12 kk:n kilpailukieltoon 24.9.2024 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

Belgianpaimenkoira malinois uros Bangkok Ex Pandorum asetetaan 12 kk:n kilpailukieltoon 17.9.2024 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

Saksanpaimenkoira narttu Troyen’s Uhkarohkea asetetaan 12 kk:n kilpailukieltoon 4.11.2024 asti kaikissa Palveluskoiraliiton hallinnoimissa koe- ja kilpailulajeissa.

KOKEET
Valjakkohiihdon SM-koe 2.-3.3.2024 Imatra
Imatran Palveluskoirayhdistys ry on anonut valjakkohiihdon SM-koetta järjestettäväksi Imatralla 2.-3.3.2024. Kokeen tuomareiksi valittiin Ari Kansikas ja Seppo Hursti.

IPO-R raunio SM-koe 12.10.2024
HVSSY/HEPeKo ry on anonut IPO-R raunio SM-koetta järjestettäväksi 12.10.2024. Kokeesta vastaavaksi tuomariksi valittiin Harri Kuusisto (ylituomari ja arvostelu) sekä Juha Kuronen (arvostelu). Kokeelle anotaan Kennelliiton SM-arvo.

KURSSIT JA KOULUTUKSET
Toko ylituomareiden jatkokoulutustilaisuus järjestetään 13.-14.4.2024 Tampereella.

Luonnetestituomareiden jatkokoulutuspäivä järjestetään 6.4.2024 ja MH-luonnekuvaajien ja MH-testinohjaajien jatkokoulutuspäivä 7.4.2024. Koulutuspaikkana Jämsä, Särkisaaren leirikeskus.

Luonnetestituomarikoulutus 2024
Luonnetoimikunnalla on kurssi suunnitteilla vuodelle 2024. Koulutuspaikka on vielä avoinna.

PAJÄ-lajikurssi
Pietarsaaren Seudun Kennelkerho ry on anonut PAJÄ-lajikurssin järjestettäväksi Pietarsaaressa 2.3.2024 alkaen. Teoriaosuus esitetään järjestettäväksi etäkoulutuksena 2.3.2024 ja käytännön osuus 11.5.2024 Pietarsaaressa. Kurssinjohtajana on Sami Isopahkala.

TUOMARIKOLLEGIOT JA ARVOSTELUOIKEUDET
IGP-kokeen tuomarikollegio 26.11.2023 Tuusula, Jokela
Tuomarikollegio on siirretty järjestettäväksi keväällä 2024.

IPO-R kokeen tuomarikollegio 27.-28.4.2024 Uusimaa
HVSSY/HEPeKo ry on lupautunut järjestämään IPO-R tuomarikollegion 27.-28.4.2024 Uudellamaalla (Sipoo/Porvoo/Helsinki). Kollegion vastaanottajina Tapio Toivola ja Juha Kuronen sekä varalle Ari Kansikas.

Hallitus myönsi Niko Takalalle hakukokeen arvosteluoikeuden.

ANSIOMERKIT
Palveluskoiraliiton kultainen ansiomerkki: Jari Laakso, Kulloonkylä ja Miikka Hakio, Ryttylä.
Palveluskoiraliiton hopeinen ansiomerkki Jukka Nurminen, Lappila ja Jari Salomäki, Sälinkää.

Pelastuskoiratoiminnan tiedotteet löytyvät