Koiratanssin Euroopan mestaruuskilpailun (EOC) edustusjoukkuevalintamenettely

27.04.2023 ǀ SPKL

Koiratanssin Euroopan mestaruuskilpailun (EOC) edustusjoukkuevalintamenettely

Valintamenettely löytyy Virkusta https://www.virkku.net -> Kilpailijalle -> Edustusjoukkueiden valintamenettelyt

Edustusjoukkue koiratanssin Euroopan mestaruuskilpailuihin voidaan ilmoittaa Palveluskoiraliiton edustusjoukkueena. Palveluskoiraliitto ei korvaa mitään edustusjoukkueen kuluja. Päätös koskee myös joukkueenjohtajan kuluja. Tämä on Palveluskoiraliiton yleinen linjaus Euroopan mestaruuskilpailujen osalta ja koskee kaikkia Palveluskoiraliiton hallinnoimia koe- ja kilpailulajeja.

FCI:n alaiset avoimet Euroopan mestaruuskilpailut järjestetään toista kertaa tänä vuonna. Kilpailut järjestetään 12.-15.10.2023 Italiassa.
Kilpailu käydään FCI:n voimassa olevien sääntöjen ja ohjeiden mukaisesti, mutta on avoin myös
monirotuisille koirille. Kansalliset liitot voivat lähettää kilpailuun joukkueensa.

Edustusjoukkue valitaan koiratanssin SM-kilpailun tulosten perusteella
Vuoden 2023 EOC valintakriteerinä on SM-kilpailujen tulos (6.5.2023 Janakkala). Mikäli koirakko ei osallistu SM-kilpailuun, voi sen osalta esittää vapaamuotoisen hakemuksen, jossa on koirakon aiempia kilpailutuloksia ja perustelu, miksi ei ole osallistunut SM-kilpailuun, mutta silti hakee EOC-joukkueeseen. Vapaamuotoinen hakemus koskee esim. monirotuisia koiria, joilla ei ole osallistumisoikeutta SM-kilpailuihin

Hakemukset tulee tehdä 10.5.2023 mennessä sähköpostitse koiratanssi@palveluskoiraliitto.fi

Joukkueenjohtajan valinta
Joukkueenjohtaja voidaan nimetä myös joukkueeseen nimetyistä jäsenistä eikä hänen tarvitse olla erillinen henkilö.