Kennelliitto on päivittänyt ohjetta koiran käyttäytymisestä tehtävistä ilmoituksista

10.01.2023 ǀ SPKL

Muutos koskee ohjeen kohtaa väliaikaisesta osallistumiskiellosta. Tapahtuman ulkomuototuomari/näyttelyohjaaja/kokeesta vastaava ylituomari/Junior handler-tuomari asettaa koiran sen vihaisen käyttäytymisen vuoksi väliaikaiseen viiden (5) vuorokauden mittaiseen osallistumiskieltoon tapahtumapäivästä alkaen täyttämällä ja allekirjoittamalla ilmoituksen koiran vihaisesta käyttäytymisestä.

Aikaisemmin tämä kohta oli valinnainen, eli ulkomuototuomari/näyttelyohjaaja/kokeesta vastaava ylituomari/Junior handler-tuomari sai päättää asettaako koiran viiden (5) vuorokauden väliaikaiseen osallistumiskieltoon.

Koiran saama osallistumiskielto näkyy jatkossa Kennelliiton jalostustietokannassa osallistumiskiellon voimassaoloajan. Tämä helpottaa lajiliittoja tarkistamaan kokeisiin/kilpailuihin osallistuvien koirien osallistumiskiellot.

Ohje koiran käyttäytymisestä tehtävistä ilmoituksista on voimassa 1.1.2023 alkaen.
Tämä ohje koskee kaikkia kokeita, kilpailuja, näyttelyitä, tarkastuksia, testejä ja muita Kennelliiton alaisia tapahtumia.

Linkki päivitettyyn ohjeeseen: https://www.kennelliitto.fi/lomakkeet/ohje-koiran-vihaisesta-kayttaytymisesta-2023-alkaen

Lomaketta on myös päivitetty tämän muutoksen osalta ja uutta päivitettyä lomaketta voi tilata Showlinkin lomaketilauksista tilaukset@showlink.fi

Kennelliiton nettisivuilta löytyvä uutinen ohjeen päivityksestä:

Kennelliiton sivuilta löytyy myös aiheesta oma sivunsa:
(Sivulta löytyy ohjeita ja neuvoja koirien vihaisesta käyttäytymisestä tehtäviin ilmoituksiin sekä neuvontakirje vihaisen koiran omistajalle)

Neuvontakirje vihaisen koiran omistajalle löytyy: