FCI:n hallitus ei hyväksynyt FCI IPO-koeohjeeseen ehdotettuja muutoksia

11.11.2016 ǀ SPKL

FCI:n palveluskoirakomission puheenjohtaja Frans Jansen on lähettänyt komission jäsenille hallituksen päätöstä koskien seuraavan kirjeen:

Hyvät koiraurheiluystävät,

FCI:n hallitus käsitteli viime kokouksessaan myös vuoden 2018 FCI IPO-koeohjeisiin ehdotettuja muutoksia.

FCI:n hallitus ei hyväksynyt ehdotettuja muutoksia. Syyt tähän:

FCI:n hallitus on hyvin selvillä niistä monista reaktioista, mitä ehdotetut muutokset ovat aiheuttaneet, ja hallituksen kanta on, että vaikka komissiossa muutokset hyväksyttiin äänten enemmistöllä, ne eivät ole olleet selkeitä ja läpinäkyviä useille pk-yhdistyksille ja pk-harrastajille eri maissa.

FCI:n hallitus pyytää meitä kaikkia erityisesti välittämään vuoden 2017 FCI IPO-koeohjeisiin esitetyt muutokset selkeämmin ja läpinäkyvämmin pk-yhdistyksille/pk-harrastajille.

Liitteenä kokouksessa 19-09-2016 Nova Goricassa esitetty PPT (myös englanninkielisenä).

Vuoden 2018 FCI IPO-koeohjeesta ei tällä hetkellä ole saatavana ehdotetut muutokset sisältävää versiota englanninkielisenä, mutta kaikki työryhmän esittämät muutokset on esitetty selkeästi ja läpinäkyvästi englanninkielisessä PPT-esityksessä.

Työryhmä pyytää kunkin maan kommentit viimeistään 03-02-2017.

* * *

Kansainväliseen koeohjeeseen ehdotetuista muutoksista, mukaan lukien viimeisimmän version pienet lisäykset aiemmin julkaistuun PPT-esitykseen [LINKKI], on mahdollisuus keskustella ja esittää niihin kommentteja Suomen kannanottoa varten Palveluskoiraliiton syyskokouksen jälkeen järjestettävässä keskustelutilaisuudessa 19.11.2016 http://www.palveluskoiraliitto.fi/palveluskoiraliitto/tapahtumat-ja-kurssit/keskustelutilaisuus-koeohjeista-19.11..html