Suomen Palveluskoiraliiton vakuutukset

Vakuutus toimihenkilöille

Suomen Palveluskoiraliitto ry on vakuuttanut Ifissä toimihenkilöt tapaturmien varalta. Vakuutus kattaa vakuutuksenottajan hallinnoimissa lajeissa koe-, kilpailu-, koulutus- ja yleisötilaisuuksissa palkatonta työtä tekevät toimihenkilöt sekä lisäksi vakuutuksenottajan jäsenyhdistysten järjestämissä harjoitustilaisuuksissa palkatonta työtä tekevät toimihenkilöt.

Toimihenkilöitä ovat koetoimihenkilöt, kuten tuomarit, kilpailuavustajat, koetoimitsijat, sihteerit, liikkeenohjaajat ja tunnistusmerkinnän tarkastajat, lisäksi henkilöavustajat maastosuorituksissa ja kenttäolosuhteissa.

Tapaturmavakuutuksen sisältö:

• Pysyvä haitta, tapaturma: vakuutusmäärä 20 000 EUR
  • Kuolemantapausturva, tapaturma: vakuutusmäärä: 5 000 EUR
  • Hoitokulut, tapaturma: vakuutusmäärä: 5 000 EUR
    • Omavastuu/tapaturma: 0 EUR
    • Hoitokulun korvausaika: Kolme vuotta. Tapaturman aiheuttamia hoitokuluja korvataan enintään kolmen vuoden ajan tapaturman sattumispäivästä. Vakuutuksen tulee olla voimassa vakuutustapahtuman sattuessa.

Vahingosta tulee tehdä ilmoitus Palveluskoiraliiton toimistoon, josta annetaan lisäohjeet vahinkoilmoituksen tekoon.

SPKL:n jäsenyhdistysten vastuuvakuutus

Suomen Palveluskoiraliitto on vakuuttanut jäsenyhdistystensä järjestämät tapahtumat. Vakuutus kattaa SPKL:n jäsenyhdistysten korvausvastuun vahingon sattuessa yhdistysten järjestämissä tapahtumissa. Vakuutuksen omavastuu on 1000 euroa/vahinko.

Vahingosta tulee tehdä ilmoitus Palveluskoiraliiton toimistoon, jossa varmennetaan yhdistyksen jäsenyys SPKL:ssa ja josta annetaan lisäohjeet vahinkoilmoituksen tekoon.

Vakuutus kilpailijoille

Suomen Palveluskoiraliitto ry on vakuuttanut Ifissä lisenssin omaavat koiranohjaajat tapaturmien varalta 1.1.2018 alkaen. Vakuutus kattaa kilpailuihin ja kokeisiin osallistuvat henkilöt kilpailujen ja kokeiden aikana. Vakuutus on voimassa kilpailuissa ja kokeissa, ja kilpailujen virallisissa harjoituksissa.

Kyseessä on ryhmävakuutus, joka ei rajoita yksilön vapautta tai oikeutta ottaa tai käyttää muita vakuutusyhtiöitä tai vakuutuksia. Vakuutusta ei ole sidottu yksittäisen henkilön tietoihin, eikä kenenkään tietoja ole luovutettu tai luovuteta eteenpäin.

Tapaturmavakuutuksen sisältö:

• Hoitokulut, tapaturma: vakuutusmäärä 5 000 EUR