Valintamenettely koiratanssin vuoden 2022 MM- ja PM-kilpailujen edustusjoukkueisiin

23.06.2021 ǀ SPKL

Valintamenettely koiratanssin vuoden 2022 MM- ja PM-kilpailujen edustusjoukkueisiin

Koiratanssin vuoden 2022 edustusjoukkueet sekä MM- että PM-kilpailuihin valitaan kolmen karsintakilpailun perusteella.
Karsintakilpailuja ovat:
- MM-kilpailun edustusjoukkueeseen
• koiratanssin SM-kilpailut 1.8.2021 Lieto
• 2 myöhemmin ilmoitettavaa karsintakilpailua syyskaudella 2021
- PM-kilpailun edustusjoukkueeseen
• Kolme myöhemmin ilmoitettavaa karsintakilpailua

Karsintatulosten tulee olla koirakkokohtaisia. Kolmen karsintakilpailun tuloksista kahden parhaan pisteet huomioidaan valinnassa. Valintatulos on kahden parhaan tuloksen keskiarvo. Joukkueeseen voi hakea myös yhdellä tuloksella; tällöin toisen karsintakilpailun pisteinä käytetään tulosta 0.

Tasapisteissä otetaan huomioon myös kolmannen karsintakisan tulos ja tarvittaessa muiden kilpailujen tuloksia.

Ohjaaja vastaa siitä, että koirakko suoriutuu kisatilanteesta sääntöjen edellyttämällä tavalla.
Kennelliiton jäsenyys tulee olla voimassa jo karsintakilpailuihin ilmoittautuessa.

Vuoden 2021 suomenmestareilla on halutessaan etuoikeus MM-edustusjoukkuevalinnassa pelkän voiton perusteella. Vuoden 2022 suomenmestareilla on halutessaan etuoikeus PMedustusjoukkuevalinnassa pelkän voiton perusteella. SM-voittajien hakemusten jälkeen jäljelle jäävät paikat jaetaan koirakoille valintatulosten perusteella. Sekä freestylen että HTM:n edustusjoukkueisiin valitaan neljä koirakkoa ja varakoirakko sekä 1- 2 kotiin jäävää varakoirakkoa.