Rally-tokon ylituomarikurssi keväällä 2022

14.10.2021 ǀ SPKL

Rally-tokon ylituomarikurssi alkaa keväällä 2022.
Kurssin aikataulu on:

26.2.2022 Palveluskoiraliiton toimisto, Kerava
27.2.2022 Hyvinkää
26.3.2022 Palveluskoiraliiton toimisto, Kerava
27.3.2022 Tuusula, Jokela
7.5.2022 Hyvinkää
8.5.2022 Hyvinkää
Näyttökoe 12.11.2022 Hyvinkäällä.

Osallistujilta edellytetään täysiaikaista läsnäoloa.

Kurssille hyväksytään enintään 12 henkilöä. Kurssin johtajana toimii rally-tokon ylituomari Tiia Hämäläinen.

Vaatimukset koulutukseen osallistuville:

- Täytettävä Kennelliiton asettamat jäsenyysvaatimukset (Kennelliiton ja Kennelliiton jäsenyhdistyksen jäsenyys)
- vähintään 18 vuoden ikä
- Kennelliiton jäsenyhdistyksen suositus
- suorittanut ylituomarikurssi 1:n
- kokenut, pätevöity rally-tokon koetoimitsija
- on toiminut rally-tokon koulutusohjaajana (pätevöity rally-tokon koulutusohjaaja)
- on osallistunut aktiivisesti kilpailujen järjestelyihin toimien vastaavana koetoimitsijana, pisteenlaskussa sekä tuomarin sihteerinä
- on kilpaillut itse tuloksekkaasti rally-tokossa, jossa tulos MES-luokassa
- yleistä luottamusta nauttiva, luonteensa ja arvostelukykynsä puolesta ylituomarin tehtävään sopiva
- riittävä fyysinen kunto ja henkiset ominaisuudet tuomarintehtävään
- hyvä suullinen ja kirjallinen esitystaito
- on kykeneväinen tuomarien ja koetoimihenkilöiden koulutukseen.

Valinnassa otetaan huomioon hakijan rally-tokoharrastuksen laatu ja laajuus, kilpailukokemus, alueellinen tuomaritarve sekä muut vaatimuksiin liittyvät seikat. Mikäli yhdistys suosittelee useampaa henkilöä tuomarikurssille, tulee puoltojärjestys mainita.

Hakijan tulee täyttää vapaamuotoinen hakemus liitteineen (kopio YT1-kortista, harrastus-cv, koirayhdistyksen suositus, Palveluskoiraliiton puolto sekä kopiot toimitsija- ja koulutusohjaajakorteista). Vaatimusten tulee olla täytetyt ennen kuin hakuaika umpeutuu.
Nämä lähetetään rally-tokotyöryhmälle: rally-toko@palveluskoiraliitto.fi
Haku koulutukseen ajalla 1.10.- 13.12.2021.

Kurssille ilmoittaudutaan myös Virkkuun vasta sen jälkeen kun hakemukset on käsitelty ja valinnat kurssilaisista tehty.