Suojelukoirakoulutuksen keskeyttäminen

05.03.2021 ǀ SPKL

Suomen Kennelliitto tiedotti 28.2.2021 keskeyttävänsä kaiken suojelukoirakoulutukseen ja -kokeisiin liittyvän toiminnan.

Kennelliiton, Suomen Palveluskoiraliiton ja Saksanpaimenkoiraliiton kesken on sovittu toimenpiteistä mm. toimihenkilöiden eettisen koulutuksen aloittamiseen liittyen. Koulutukset ovat toimihenkilöille pakollisia, ja ne käynnistetään kevään aikana. Koulutusten sisältö rakennetaan yhteistyössä Kennelliiton, Saksanpaimenkoiraliiton ja Suomen Palveluskoiraliiton kesken.

Kennelliiton tiedote 5.3.2021: Suojelukoiraharrastajille tulossa eettinen koulutus ja -sitoumus

Tiedote päivitetty 5.3.: Mondioringin osalta tehty tarkennus, tarkennus tässä oranssilla: "Suomen Palveluskoiraliiton jäsenyhdistysten ei tule järjestää suojelun C-osan ja Mondioringin puruliikkeiden koulutuksia ja harjoituksia toistaiseksi, ennen eettisten koulutusten aloittamista."