Kokeita, kilpailuja, testejä ja kuvauksia sekä kursseja voi anoa lyhennetyllä anomisajalla

13.04.2021 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton hallinnoimia kokeita, kilpailuja, luonnetestejä ja MH-luonnekuvauksia ja kursseja ei saa järjestää ajalla 1.-30.4.2021.
Verkko- ja etäkursseja saa järjestää myös ajalla 1.-30.4.2021.

Toukokuun osalta hallitus tekee päätöksiä 16.4. kokouksessaan. Tapahtumia toukokuulle voi anoa normaalisti.

Kokeiden, kilpailujen ja luonnetestien MH-luonnekuvauksien sekä kurssien anomisessa poikkeusaika: Kahden viikon anomisaika riittää kevätkaudella

Suomen Palveluskoiraliiton hallinnoimia kokeita, kilpailuja, testejä ja kuvauksia sekä kursseja voidaan koronapandemiasta seuranneista olosuhteista johtuen anoa lyhennetyllä anomisajalla.
Täten 1.1.2021-30.6.2021 aikavälillä anomisaika on kaksi viikkoa (14 päivää).
Poikkeuksellinen anomisaika koskee myös yli 10 koiran rajoituksella rajoitettavia kokeita, kilpailuja, testejä ja kuvauksia.

Tämä poikkeusaikataulu on voimassa siten, että esimerkiksi keskiviikkona 30.6.2021 pidettävä koe on anottava viimeistään keskiviikkona 16.6.2021.

SPKL suosittelee, että lyhennetyllä anomisaikataululla anotuissa kokeissa/testeissä ilmoittautumisten vastaanottamiseksi asetetaan soittoaika sähköposti-ilmoittautumisten sijasta. Puhelinilmoittautumisten ajankohtaa päätettäessä pyydämme kuitenkin huomioimaan, että SPKL:n toimistolla koe- ja kurssianomuksia käsitellään toimiston aukioloaikoina (toimisto on avoinna arkisin kello 9-16).
Ilmoittautumisaika Virkkuun on suositeltavaa asettaa kokeen alkamishetkeen saakka.