Vuoden 2023 lisenssit ovat myynnissä

08.12.2022 ǀ SPKL

Vuoden 2023 lisenssit ovat myynnissä

Palveluskoiraliiton hallituksen esityksen ja syyskokouksen hyväksynnän mukaisesti 1.1.2023 alkaen lisenssivaatimus koskee myös luonnetestejä ja MH-luonnekuvauksia.

Lisenssi oikeuttaa osallistumaan Suomen Palveluskoiraliiton hallinnoimiin kokeisiin ja kilpailuihin, luonnetesteihin ja MH-luonnekuvauksiin.
Kokeeseen / kilpailuun / luonnetestiin / MH-luonnekuvaukseen ei voi Virkussa ilmoittautua ilman rekisteröitymistä.
Kokeisiin ja kilpailuihin tai luonnetesteihin ja MH-luonnekuvauksiin, joihin vaaditaan lisenssi, ei voi ilmoittautua ilman voimassa olevaa lisenssiä.

Kokeet ja kilpailut, joissa lisenssi vaaditaan
Lisenssivaatimus koskee palveluskoirakokeita, kansainvälistä pelastuskoirakoetta, tottelevaisuuskokeita, rally-tokoa ja koiratanssia sekä luonnetestiä ja MH-luonnekuvausta.
Lisenssivaatimus ei koske seuraavia kokeita tai lajeja: käyttäytymiskoe ja kansallinen pelastuskoirakoe sekä opastuskoe.

Alle 18-vuotiaille koiranohjaajille lisenssi on maksuton.

Ulkomaalaisilta koiranohjaajilta ei edellytetä lisenssiä.

Lisenssihinnat 2023

• SPKL-lisenssi eli vuosilisenssi 45 €
  • Kertalisenssi, joka oikeuttaa yhteen ilmoittautumiseen (1 ohjaaja ja 1 koira) 12 €
  • Perheenjäsenlisenssi 20 € (Perhelisenssi on tarkoitettu samassa taloudessa asuvan toisen henkilön lisenssiksi. Tämä ei sisällä lehtitilausta. Vaatii koodin varsinaisen lisenssin omistajalta.)
  • Alle 18-vuotiaan lisenssi 0 €

Vuodelta 2022 käyttämättä jääneet kertalisenssit siirretään vuodelle 2023. Siirto tapahtuu 31.12.2022, siirretyt kertalisenssit aktivoituvat siten vuoden 2023 käyttöön 1.1.2023.

Lisenssin ostamisesta lisää https://www.palveluskoiraliitto.fi/spkl-ry/lisenssi.html

Huomioitavaa:
SPKL-lisenssi ei korvaa suojelulisenssiä. Suojelukokeisiin osallistuvalla koiranohjaajalla tulee olla myös voimassa oleva suojelulisenssi.