Palveluskoiraliiton eettiset koulutukset

21.10.2022 ǀ SPKL

Palveluskoiraliiton eettiset koulutukset:

• Eettinen verkkokoulutus tapahtuu ItsLearning-verkkokoulutusalustalla.
  • Aikaa kurssin suorittamiseen on kaksi viikkoa.
  • Verkkokoulutuksia on tarjolla kahden viikon välein.
  • Koulutukseen otetaan korkeintaan 50 osallistujaa/koulutus, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, etusijoja ei ole.
    Valitse kurssi, jonka aikataulun tiedät sopivan itsellesi, turhaan varattu paikka vie osallistumismahdollisuuden joltakulta toiselta.
  • Osallistuminen on maksutonta.
  • Eettiseen koulutukseen ilmoittaudutaan suoraan Virkussa
    Huomio: Kurssille ilmoittauduttaessa on oltava kirjautuneena Virkkuun, ohje Virkkuun rekisteröitymiseen löytyy täältä.

Eettisen koulutuksen sisältö koostuu erilaisista webinaareista, joiden yhteiskesto on noin neljä tuntia.
Kurssi suoritetaan tenttikysymyksillä sekä pohdintatehtävällä. Kurssisuoritukset merkitään Virkkuun.
Kurssin saa suorittaa oman aikataulunsa sallimissa puitteissa kurssin ollessa käynnissä. Jokainen kurssi on avoinna kahden viikon ajan.

Webinaariaiheet ovat:
- "Miten eläinsuojelulaki velvoittaa meitä kohtelemaan eläimiä?"
- "Koiran käyttäytyminen, tunteet ja koulutusmetodit"
- "Eettisesti koulutettu koira nauttii suorituksesta koulutuksessa ja käyttökoirakokeessa" (tämä webinaari on valinnainen)
- "Suomen Palveluskoiraliiton ja Saksanpaimenkoiraliiton eettiset ohjeet ja eettiset sitoumukset"

Suomen Palveluskoiraliitto ry:n eettiset ohjeet ja eettinen sopimus löytyy täältä.

Eettiseen sopimukseen sitoutuminen tapahtuu Virkussa, ohje löytyy tästä.