Kooste hallituksen kokouksista 18-20/2022

25.01.2023 ǀ SPKL

Kooste hallituksen kokouksista 18-20/2022

OSA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSISTÄ ON JULKAISTU ERILLISINÄ TIEDOTTEINA PALVELUSKOIRALIITON KOTISIVUILLA

Ylituomaripätevyydet ja arvosteluoikeudet

Hallitus myönsi rally-tokon arvosteluoikeuden seuraaville henkilöille: Mikaela Lindqvist, Jenni Susi, Linda Wiksten, Saara Uljas, Pia Kivimäki, Tarja Hiissa sekä Marika Mykrä. Lisäksi hallitus päätti puoltaa heille ylituomaripätevyyden myöntämistä.

Hallitus myönsi Heidi Helinille etsintäkokeen arvosteluoikeuden.

Hallitus myönsi Jaana Tuukkaselle ja Wilhelmiina Kalliolle jälkikokeen arvosteluoikeuden.

Kurssit ja koulutukset

IPO-R lajikurssi keväällä 2023
Hallitus on hyväksynyt esityksen lajikurssin järjestämisestä.

IGP-lajikurssi keväällä 2023
Jämsän Seudun Palveluskoiraharrastajat ry on anonut IGP-lajikurssin järjestettäväksi keväällä 2023. Hallitus hyväksyi esityksen IGP-lajikurssin järjestämisestä.

Ylituomarikurssi, 2-osa, palvelus- ja pelastuskoirakokeet
Palveluskoiraliitto järjestää palvelus- ja pelastuskokeiden ylituomarikurssin 2-osan 1.-2.4.2023 Keravalla.

Tuomareiden jatkokoulutukset 2023

• Palvelus- ja pelastuskoirakokeet (ei IPO-R eikä mondioring)
    Jatkokoulutukset pidettään Teams-koulutuksina huhtikuussa arki-iltana.
  • Jatkokoulutus IPO-R kokeiden tuomareille pidetään keväällä järjestettävän IPO-R lajikurssin yhteydessä 6.-7.3.2023 ja 20.-21.3.2023.

Rally-toko

• Rally-tokon Nordic-tuomareiden koulutus pidetään 4.-5.2.2023 Ruotsissa Bårslövissä.
  • Jatkokoulutus rally-tokon ylituomareille järjestetään 7.10.2023.

TOKO

• Jatkokoulutus niille TOKO-kokeen ylituomareille, jotka eivät ole osallistuneet edellisiin koulutuksiin järjestetään kevään aikana Palveluskoiraliiton toimistolla.
  • Valtakunnallinen liikkeenohjaajien jatkokoulutuspäivä 18.11.2023. Koulutuspäivän paikka ja tarkempi aikataulu päätetään erikseen.

Koiratanssi

Jatkokoulutus koiratanssin ylituomareille järjestetään 28.5.2023 Palveluskoiraliiton toimistolla.

MH-toimihenkilökoulutus 1.-2.4.2023

Luonnetestituomareiden ja MH-luonnekuvaajien jatkokoulutukset 22.-23.4.2023
Luonnetestituomareiden jatkokoulutus järjestetään 22.4.2023 ja MH-luonnekuvaajien jatkokoulutus 23.4.2023 Jämsässä.

Nuorisotoimikunnan esittämät asiat
Tavoitteena on järjestää kaksi yleisleiriä.

Kokeet ja kilpailut

FCI MM pelastuskoirien yksilö- ja joukkuekilpailut sekä IRO:n MM-kilpailut
MM-kilpailujen edustusjoukkueisiin voidaan nimetä vain koirakoita, jotka edustavat Palveluskoiraliittoa myös IRO:n alaisissa kokeissa.

TOKO:n SM-kilpailut 2023
Helsingin Seudun Kennelpiiri ry on anonut vuoden 2023 TOKO SM-kilpailuja järjestettäväksi Helsingissä, Tuomarinkartanon koiraurheilukeskuksessa 15.-16.7.2023.
Hallitus myönsi TOKO:n SM-kilpailut Helsingin Seudun Kennelpiirin järjestettäväksi ja päätti, että sille anotaan Kennelliitolta SM-arvo.

IGP SM-kilpailut 2023
Hallitus päätti, että IGP SM-kilpailut myönnetään Hyvinkään Käyttökoirat ry:n järjestettäväksi ja kilpailulle anotaan Kennelliitolta SM-arvo.

FCI koiratanssin MM-kilpailut 18.-21.5.2023 Tanskassa
FCI koiratanssin MM-kilpailut järjestetään 18.-21.5.2023 Tanskassa, Herningin messukeskuksessa

Koiratanssin PM-kilpailut 2023 ja MM-kilpailut 2025
MM-kilpailujen ajankohta on maailmanvoittajanäyttelyn yhteydessä, mutta sijainnista ei ole vielä tietoa.

Valintamenettely koiratanssin NOM-kilpailujen edustusjoukkueeseen 2023
Valintamenettely on julkaistu Virkussa.

Rally-tokon MM-kilpailut 2024
Hallitus kannatti ehdotusta rally-toko MM-kilpailujen anomisesta Suomessa järjestettäväksi, päätös hakemisesta tehdään järjestämisohjeen hyväksymisen jälkeen.

Jäsenyhdistykset

Jäsenyhdistyksen nimenmuutos
Espoon Palveluskoiraklubi EPK ry on muuttanut yhdistyksen nimeä. Yhdistyksen uusi nimi on Palveluskoiraklubi EPK ry.

Jäsenhakemus MOKOMA ry
Hallitus hyväksyi MOKOMA ry:n Palveluskoiraliiton jäsenyhdistykseksi kahden vuoden koeajalle.

Muut asiat

Paras palveluskoira 2022
Hallitus vahvisti vuoden 2022 Parhaaksi palveluskoiraksi bpmn Aktivistin Kanervan.

Metsähallituksen puitesopimus päättyy 31.12.2022
Metsähallituksen kanssa voimassa oleva puitesopimus on päättynyt 31.12.2022
Neuvotellaan Metsähallituksen kanssa puitesopimuksen jatkamisesta.

FCI:n palveluskoirakomission (Utility dog commissio UDC) edustajilta saadut palautteet
FCI:n palveluskoirakomission delegaateille on lähetetty englanninkielinen tiedote Palveluskoiraliiton suojeluharrastustoiminnan ja eettisen koirankoulutuksen eteen tehdyistä toimenpiteistä.
Tehdyistä toimenpiteistä on saatu hyvää palautetta.

Pelastuskoiratoiminnan tiedotteet löytyvät