Virkku.net on julkaistu

26.01.2016 ǀ SPKL

Suomen Palveluskoiraliitto (SPKL) on ottanut käyttöön koe- ja kilpailupalvelu Virkku.netin. Uusiutunut ja päivitetty Virkku tarjoaa anotut ja hyväksytyt kokeet ja testit käsiteltäviksi niin kokeiden järjestäjille kuin kilpailijoille ja tuomareillekin. Virkku.net on seuraaja Kopa-palvelulle, jonka SPKL otti käyttöön vuoden 2013 alussa. Lajissaan tämä sähköinen koepalvelu on ainutlaatuinen Suomessa. Se tarjoaa nyt esimerkiksi koirien kilpailutulosten lähes suoran siirtymisen Kennelliiton Jalostustietojärjestelmään.

Mitä nyt tapahtuu?
Hyväksytyt pk-kokeet ovat Virkussa. Käsittelyssä olevat pk-kokeet siirretään Virkkuun mahdollisimman pian. Kaikki vuodelle 2016 anotut Luonnetestit ja MH-luonnekuvaukset löytyvät Virkun Testit -osiosta.

Tokon, Rallytokon ja Koiratanssin alkuvuoden kokeet ovat jo Virkussa. Vuoden 2015 loppuun mennessä Omakoirassa anotut kokeet julkaistaan Virkussa mahdollisimman pian.

Palveluun rekisteröityminen
Tuomareille lähetetään 26.1.2016 sähköpostitse rekisteröitymislinkki, jonka kautta pääsee kirjautumaan Virkkuun tarkistamaan omat yhteystietonsa sekä vaihtamaan salasanansa.

Koetoimitsijat ovat jo suurilta osin tallennettuina uuteen järjestelmään. Lue rekisteröitymisohje (liitteenä) ja seuraa sen ohjeita rekisteröityessäsi.

Koetoiminta Virkussa
Kokeen anominen, ilmoittautuminen kokeeseen, esitäytettyjen arvostelukaavakkeiden tulostus, tulosten syöttö sekä pöytäkirjan vahvistaminen ja häntärahan maksaminen tehdään kaikki nyt Virkun kautta. Yksityiskohtaiset ohjeet lähetetään yhdistykselle yhdistystunnusten kera. Ohjeet julkaistaan myös Virkussa.

Koeilmoittautuminen tapahtuu koekohtaisella salasanalla, joka palveluskoirakokeiden kohdalla on sama kuin edeltäneeseen Kopaan anomisvaiheessa merkitty.

Ilmoittautumiset otetaan vastaan kuten ennenkin koejärjestäjän ohjeistamalla tavalla (esim. puhelimitse). Koejärjestäjä ilmoittaa koepaikan varanneelle kilpailijalle koekohtaisen salasanan, jolla hän voi tehdä sähköisen ilmoittautumisen Virkussa.

Yhdistystunnukset
Yhdistystunnukset tulee tilata Palveluskoiraliitosta. Tunnuksen voi tilata yhdistyksen puheenjohtaja tai hallituksen valtuuttama henkilö. Yhdistyksen käyttäjiksi voidaan lisätä yhdistyksen avainhenkilöt. Lisättävän henkilön tulee olla rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi. Yksityiskohtainen ohje lähetetään yhdistystunnusten kera yhdistyksille.

Tilaa tunnus: jenni.sairanen@palveluskoiraliitto.fi

Anomisajat
Palveluskoirakokeet, Luonnetestit ja MH-luonnekuvaukset anotaan Palveluskoiraliiton normaalien anomisaikojen mukaan. Anomisaikoihin ei ole tullut muutoksia vuodelle 2016.

Toko-, Rallytoko-, ja Koiratanssikokeet anotaan 31.3.2016 asti Omakoira-palvelun kautta noudattaen Kennelliiton määräaikoja. 1.4.2016 alkaen kokeet anotaan Virkun kautta. Tämän jälkeen noudatetaan palveluskoiraliiton ohjeistusta anomisajoista: Yli 10 koiran kokeet 2 kk:n anomisajalla ja maksimissaan 10 koiran ja yhden lajin kokeet 1 kk;n anomisajalla.

Osoite:
www.virkku.net