Uutta: Virkku-kortti mobiilikäyttäjälle

29.01.2019 ǀ SPKL

Onko sinulla käyttäjätunnukset Virkkuun? Oletko kilpailija tai toimihenkilö? Nyt saat tärkeimmät tietosi käyttöösi mobiililaitteesi kautta. Virkku-kortista löydät mm. Virkku-numerosi, lisenssitietosi, toimihenkilöpätevyytesi, tiedot tulevista kokeistasi, kursseista ja tapahtumista.

Mene mobiililaitteesi selaimen kautta osoitteeseen https://www.virkku.net/kortti ja tallenna tämä sivu selaimesi kirjanmerkkeihin ja esimerkiksi päänäytölle. Kirjaudu sisään Virkku-tunnuksillasi. Jos et ole Virkku-käyttäjä vielä, käy rekisteröitymässä Virkussa.

Huomaathan, että Virkku-kortti on tarkoitettu ainoastaan mobiilikäyttöön (puhelimet ja tabletit), sitä ei ole optimoitu tietokoneen näytölle.

Toimitsija- ja koulutusohjaajapätevyydet
Tästä eteenpäin Virkku-kortti korvaa pahviset toimitsijakortit. Pahviset toimitsijakortit ovat voimassa viisi vuotta siihen merkitystä päivämäärästä alkaen.
Virkku-kortti näyttää tuomari-, koetoimitsija-, kilpailuavustaja-, liikkeenohjaaja- sekä koulutusohjaajatiedot.

Toimitsijakortti-sivua näyttämällä saat saman sisäänpääsyedun kaikkiin pohjoismaisiin näyttelyihin ja käyttökokeisiin kuin pahvisellakin kortilla.

Tarkista toimihenkilöpätevyytesi Virkku-kortista tai Virkun omista tiedoista

• Mikäli toimitsijatiedoissasi on puutteita ja sinulla on pahvinen toimitsijakortti, lähetä siitä skannattu kopio tai valokuva molemmista puolista Palveluskoiraliiton toimistolle, toimisto@palveluskoiraliitto.fi.
  • Kaikki ennen 31.12.2013 myönnetyt pätevyydet, joita ei ole uusittu on nyt passivoitu. Voit uusia pätevyytesi helposti Virkun omien tietojen kautta:
    • Kirjaudu sisään Virkkuun osoitteessa www.virkku.net
    • Avaa Omat tiedot ja siellä Pätevyydet
    • Mikäli pätevyytesi on vanhenemassa tai vanhentunut, voit pyytää yhdistykseltäsi sähköistä puoltoa pätevyyden uusimiseksi, käytä painiketta Uusiminen.
    • Valitse valikosta jäsenyhdistys, jos se ei ole valittuna (tämä tieto on sama kuin omissa tiedoissasi, päivitä tarvittaessa) ja puoltava yhdistys. Täydennä tarvittaessa puhelinnumero ja anna pätevyyden uusimiseen liittyviä tietoja yhdistykselle -> Lähetä
    • Yhdistys saa puoltopyynnön omalle työpöydälleen. Kun yhdistys on asian käsitellyt, uusimispyyntö siirtyy automaattisesti Palveluskoiraliiton toimistolle.

Katso lajikohtaiset ohjeet pätevyyden säilyttämiseksi / uusimiseksi https://www.palveluskoiraliitto.fi/kurssit-ja-koulutukset-2.html.

Muuta huomioitavaa
Virkku-kortin oikeassa yläreunassa näkyy aktiivinen kellonaika, jota käytetään todistamaan, että esimerkiksi näkymä koetoimitsijapätevyydestäsi on paikkansa pitävä ja reaaliaikainen. Älä siis ota kuvaa Virkku-kortistasi, jos sinun tulee todistaa pätevyyden voimassaolo.