Suojelulisenssit Virkussa

16.01.2020 ǀ SPKL

Suojelulisenssit Virkussa
Suomen Palveluskoiraliiton myöntämät ja Saksanpaimenkoiraliiton myöntämät suojelulisenssit on otettu käyttöön Virkussa. Lisenssin haltijoiden omien tietojen yhteyteen on lisätty lisenssinumero. Näet omat lisenssitietosi Virkussa omissa tiedoissa kun olet kirjautuneena Virkkuun, sekä Virkku-kortissa Toimitsijakortti-osiossa.

Kokeeseen ilmoittautuminen
Kun ilmoittaudut IGP-, tai Mondioring-kokeeseen, sinulla tulee olla Suojelulisenssi. Lisenssitieto näkyy kilpailun järjestäjälle osallistujalistassa. Jos lisenssissäsi on jotain epäselvää ilmoittautumistilanteessa, ota pikaisesti yhteyttä liittoosi asian kuntoon saattamiseksi.

Toiminta koepaikalla
Suojelulisenssi tulee pystyä esittämään koepaikalla pyydettäessä. Voit esittää koepaikalla aikaisemmin saamasi laminoidun SPKL-lisenssikortin tai näyttää lisenssiä puhelimestasi Virkku-kortin toimitsijakortista. SPL-lisenssin voit esittää sähköisestä mobiilijäsenkortista.

Kuinka hankin suojelulisenssin?
Suomen Palveluskoiraliiton suojelulisenssin voit anoa laittamalla suojelulisenssihakemuksen osoitteeseen toimisto@palveluskoiraliitto.fi
Ohje: http://www.palveluskoiraliitto.fi/media/kopa-tiedostot/suojelulisenssiohje_2016.pdf
Hakemus: http://www.palveluskoiraliitto.fi/media/kopa-tiedostot/suojelulisenssihakemus_20162.pdf
Saksanpaimenkoiraliiton suojelulisenssin saat ottamalla yhteyttä Saksanpaimenkoiraliittoon, lisätietoja www.spl.fi

Koetoimitsijalle
Osallistujalistassa näet henkilön nimen yhteydessä tiedon suojelulisenssistä. Jos henkilöllä ei ole ilmoittautuessa suojelulisenssiä tai siinä on jotain epäselvää, hän saa ilmoittautuessaan kehoituksen olla välittömästi yhteydessä liittoonsa asian selvittämiseksi. Jos koepäivänä kilpailijan kohdalla on vielä merkintä "Suojelulisenssi-tieto puuttuu Virkusta, kilpailijan on esitettävä lisenssi kilpailupaikalla. Lisää esitetty lisenssitieto tulosten syötön yhteydessä", on osallistujan pystyttävä esittämään suojelulisenssi koepaikalla, jotta voi osallistua kokeeseen. Osallistuja voi esittää koepaikalla laminoidun SPKL-lisenssikortin tai näyttää lisenssiä puhelimestaan Virkku-kortin toimitsijakortista. SPL-lisenssin osallistuja voi esittää sähköisestä mobiilijäsenkortista.

Jos lisenssi esitetään vasta koepaikalla, tulee koetoimitsijan kirjata lisenssitieto tuloksen syötön yhteydessä henkilölle.