Shetlanninlammaskoira Timjami rally-tokon suomenmestariksi

03.09.2018 ǀ SPKL

Rally-tokon suomenmestaruuskilpailut järjestettiin Tampereella 1.9.2018.

Kilpailuun osallistui lähes 200 koirakkoa ja edustettuna oli 50 eri rotuista koiraa.

Yksilökilpailun palkintosijat ratkaistiin vain yhden pisteen eroilla
Suomenmestaruus jaetaan lajin ylimmässä luokassa (MES-luokka). Mestaruus ratkaistaan karsintaradan ja varsinaisen SM-kilpailun tuloksien yhteissummalla. Karsintakilpailuun oli ilmoitettu 59 koiraa, joista finaaliin jatkoi 20 parasta koirakkoa.

Shetlanninlammaskoira Timjami ja Eva-Lotta Halonen voittivat yksilökilpailun suomenmestaruuden yhteispisteillä 193. Hopealle sijoittui labradorinnoutaja Tähtiharjun Sunny ja Marika Ruottinen (192 p.) ja pronssille bordercollie Klomppen Marek ja Kirsi Päykkönen (191 p.).

Lauantaina kisattiin myös joukkuemestaruuksista.
Joukkuekilpailun tuloksiin lasketaan kahden alokas- tai avoimenluokan ja yhden voittaja- tai mestariluokan koiran tulokset. Tulosten mennessä tasan paremmuuden määrää joukkueen korkeimmassa luokassa tehty tulos, tarvittaessa aikavertailulla.
Pistetilit olivat kisapäivän päätteeksi tasan Suomen Sveitsinpaimenkoirat ry:llä sekä Lakeuden Agilityurheilijat ry:llä, 294 pistettä. Joukkuekilpailun suomenmestaruuden ratkaisi entlebuchinpaimenkoira Swiss Secondos Bligg:n voittajaluokan tulos, täydet 100 pistettä jonka myötä joukkuemestaruuden pokkasivat Suomen Sveitsinpaimenkoirat ry ja hopeasijan Lakeuden Agilityurheilijat ry. Joukkuekilpailun pronssisijan saavutti Pop Dog ry (290 p.).

Palveluskoiraliitto onnittelee!

KAIKKI TULOKSET: