Rally-tokotyöryhmä tiedottaa: Rally-tokokilpailujen järjestämisestä

27.05.2020 ǀ SPKL

Rally-tokotyöryhmä tiedottaa

Rally-tokokilpailu poikkeaa muista koe- ja kilpailulajeista erityisesti tuomarin ja sihteerin toiminnan osalta. Tuomari ja sihteeri työskentelevät tiivisti yhdessä, joten vähintään
1-2 metrin turvaväliä ei ole mahdollista noudattaa ilman poikkeusjärjestelyitä.

Uusien käytäntöjen määrittäminen ja mahdollinen käyttöönotto vaativat perehtymistä ja huolellista testaamista, jotta voidaan taata tasapuolinen kilpailusuorituksen arvostelu kaikille koirakoille.
Samalla pitää löytää kestäviä ratkaisuja, jotka ovat myös kohtuullisia ja tasavertaisia kilpailun järjestäjälle sekä toimihenkilöille.
Ratkaisut eivät saa kohtuuttomasti vaikeuttaa tuomarin ja sihteerin työskentelyä, eivätkä aiheuttaa lisäkustannuksia yksittäisille henkilöille tai järjestäville yhdistyksille.

Palveluskoiraliitto ja rally-tokotyöryhmä testaavat kesä-heinäkuun aikana eri vaihtoehtoja ja valmistelevat lisäohjeistuksia, jotta rally-tokokilpailuja voidaan elokuusta lähtien järjestää turvallisesti koronapandemian aiheuttamia rajoituksia noudattaen.

Lisätietoja antaa tarvittaessa Palveluskoiraliiton rally-tokotyöryhmän puheenjohtaja Tytti Lintenhofer, rally-toko@palveluskoiraliitto.fi