Rally-tokon ylituomarikurssi tulossa keväällä 2021

18.02.2020 ǀ SPKL

Seuraava rally-tokon ylituomarikurssi järjestetään keväällä 2021. Lähempänä kurssiajankohtaa koulutukseen haluavia pyydetään toimittamaan hakemus liitteineen. Alta löytyvät vaatimukset koulutukseen osallistuville. Vaatimusten tulee olla täytetyt ennen kuin hakuaika umpeutuu. Tarkka hakuaika määritellään loppuvuodesta, joten suosittelemme, että hakijoilla ovat vaatimukset täytettyinä vuoden 2020 loppuun mennessä.

Ylituomarikoulutus (2-osa, lajikohtainen)

Vaatimukset koulutukseen osallistuville

• täytettävä Kennelliiton asettamat jäsenyysvaatimukset (Kennelliiton ja Kennelliiton jäsenyhdistyksen jäsenyys)
  • vähintään 18 vuoden ikä
  • Kennelliiton jäsenyhdistyksen suositus
  • suorittanut ylituomarikurssi 1:n
  • kokenut, pätevöity rally-tokon koetoimitsija
  • on toiminut rally-tokon koulutusohjaajana (pätevöity rally-tokon koulutusohjaaja)
  • on osallistunut kilpailujen järjestelyihin
  • on kilpaillut itse tuloksekkaasti rally-tokossa, jossa tulos vähintään MES-luokassa
  • yleistä luottamusta nauttiva, luonteensa ja arvostelukykynsä puolesta ylituomarin tehtävään sopiva
  • riittävä fyysinen kunto ja henkiset ominaisuudet tuomarintehtävään
  • hyvä suullinen ja kirjallinen esitystaito
  • on kykeneväinen tuomarien ja koetoimihenkilöiden koulutukseen.

Valinnassa otetaan huomioon hakijan rally-toko-harrastuksen laatu ja laajuus, kilpailukokemus, alueellinen tuomaritarve sekä muut vaatimuksiin liittyvät seikat. Mikäli yhdistys suosittelee useampaa henkilöä tuomarikurssille, tulee puoltojärjestys mainita.

Hakijan tulee täyttää vapaamuotoinen hakemus liitteineen (kopio YT1-kortista, harrastus-cv, koirayhdistyksen suositus, Palveluskoiraliiton puolto sekä tiedot voimassa olevista toimitsija- ja koulutusohjaajapätevyyksistä). Vaatimusten tulee olla täytetyt ennen kuin hakuaika umpeutuu.

Lisätietoja:
Avoimet koe- ja kilpailulajit -toimikunnan puheenjohtaja, Tytti Lintenhofer,