Pelastuskoirakot kilpailivat IRO MM-kilpailuissa Itävallassa

25.09.2017 ǀ SPKL

Pelastuskoirien IRO MM-kilpailut käytiin Itävallassa 19.-24.9.2017.

IRO MM-kilpailuissa koirakot kilpailevat kansainvälisen pelastuskoirakoeohjeen (IPO-R) säännöillä haku-, jälki- ja rauniokokeissa.
Hakukokeessa kilpaili 69 koirakkoa, jälkikokeessa 16 koirakkoa ja rauniokokeessa 64 koirakkoa.

Suomen Palveluskoiraliiton joukkueessa edustivat seuraavat koirakot:
Jälki: Liia Rikkinen ja bpmn Blaze Cobra (tottelevaisuus: 79 jäljestäminen: 29, yht. 108 p., ei sij.) sekä Kirsi Karmala ja bpgu Tulituulen Run Rings Round (tottelevaisuus: 91 jäljestäminen: 145, yht. 236 p. RH-F B, sija 7)
Rauniot: Heidi Levander ja knu Vassruggens Yngwie Frej (tottelevaisuus: 92 rauniotyöskentely: 152, yht. 244 p. RH-T B, sija 25)
Haku: Leea Saarela ja bcu Tending Fiery Jack (tottelevaisuus: 88 henkilöetsintä: 173, yht. 261 p. RH-FL B, sija 9)

Joukkueenjohtajana toimi Harri Kuusisto.

Suomen Palveluskoiraliiton joukkue sijoittui kilpailussa kuudenneksi.

Kilpailun tulokset ovat luettavissa järjestäjän verkkosivuilla http://www.rescue-dogs-wc.at/home/
Kilpailun tunnelmia ja tapahtumia saamme lukea myöhemmin Palveluskoirat-lehdestä.