Norjassa asuvat koirat eivät saa toistaiseksi osallistua koiratapahtumiin Suomessa

09.09.2019 ǀ SPKL

Suomen Kennelliitto ja Ruokavirasto ovat tiedottaneet Norjassa esiintyvistä koirien sairastapauksista. Suomen, Ruotsin ja Tanskan Kennelliitot ovat kieltäneet Norjassa asuvien koirien osallistumisen näiden maiden kokeisiin, kilpailuihin ja näyttelyihin toistaiseksi. Suomen Kennelliitto arvioi tilannetta uudelleen tämän viikon alussa.

Varotoimenpiteenä Ruokavirasto suosittelee tällä hetkellä mahdollisuuksien mukaan välttämään koirien tuontia Norjasta Suomeen, sekä koirien viemistä Suomesta Norjaan.

Suomen Palveluskoiraliitto noudattaa tapahtumissaan Kennelliiton ja Ruokaviraston ohjeistuksia.