Lehdessä tiedotettua

14.02.2014 ǀ Palveluskoirat 1/2014

JÄSENYHDISTYKSET
Vantaa SAR Dogs ry sekä Cane Corso Club Finland ry on hyväksytty liiton jäsenyhdistyksiksi.

Vantaan Pelastuskoirat ry on ilmoittanut yhdistyksen purkamisesta ja Palveluskoiraliitosta eroamisesta. Yhdistyksen jäsenten tulee liittyä jäseneksi johonkin liiton jäsenyhdistykseen voidakseen osallistua palvelus- ja pelastuskoirakokeisiin.

KILPAILUOIKEUDET
Hallitus on esittänyt Kennelliitolle polski owczarek nizinnyn kilpailuoikeuden poistamista. Rodulla ei ole viimeisen kolmen vuoden aikana saavutettu yhtään hyväksyttyä palveluskoirakoetulosta.

Liiton hallitus on puoltanut rotuyhdistyksen anomusta palveluskoirakokeiden koe- ja kilpailuoikeuden myöntämiseksi cane corsolle.

POHJOISMAIDEN MESTARUUSKILPAILU (NOM) 2014
Pohjoismaiden mestaruuskilpailu NOM järjestetään 19.-21.9.2014 Jämijärvellä. Kilpailun järjestäjinä toimivat Pirkanmaan Käyttökoirayhdistys sekä Ylöjärven Käyttöhukat.

MATKUSTUSOHJE 2014
Liiton matkustusohje on päivitetty ja on kokonaisuudessaan luettavissa liiton sivuilla.
Palveluskoiraliitto maksaa pelastuskoirakokeiden tuomareille matkakulukorvaukset oman auton käytöstä seuraavasti: km-korvaus 0,43 € /km, ja päiväraha yli 6 tunnin matkasta 18 € ja yli 10 tunnin matkasta 39 €.